/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
alm. tabel til <Div> tabel hvordan?
Fra : rudik
Vist : 635 gange
150 point
Dato : 29-12-10 13:36

Hej folkens. jeg står og vel skrive en nyhed til min hjemmeside. men denne gang skal den ikke skrives ved hjælp af <Table> men forhåbenlig <Div>. Det der sker når jeg bruger Table er at mine border linjer bliver synlige selvom at jeg sætter den til usynlig. dette håber jeg at jeg kan undgå med <div>

Jeg kan sagtens skriver stille Div boksne op efter hinanden, men hvis de skal være ved siden af hinanden således at jeg kan sætte et billede i den venstre boks og tekst i den højre, går det galt. Dette kan jeg ikke finde ud af at sætte op.

hvordan ser det følgende eksempel ud hvis det skulle sættes op med <div> ?

Kode
<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td>tekst i venstre side</td>
<td>tekst i højre side</td>
</tr>
</table>

Jeg vil mene at det er et simpelt spørgsmål, men når det ikke er noget jeg har arbejdet med, er den ret svær at gennem skue for mig.

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 85 point
Dato : 29-12-10 13:59

Prøv denne:

<HTML>
<HEAD><TITLE>DIN SIDE</TITLE>
<STYLE>
body, td, p {font-size: 12pt; font-family: times new roman, times, serif}
h1 {font-weight: normal; font-size: 26pt; font-family: arial, helvetica, sans-serif}
h2 {font-weight: normal; font-size: 18pt; font-family: arial, helvetica, sans-serif}
h3 {font-weight: normal; font-size: 16pt}
h4 {font-weight: normal; font-size: 14pt}
a {text-decoration: none}
a:hover {text-decoration: underline}
</STYLE>
</HEAD>
<BODY style="MARGIN: 15px 10px;BACKGROUND: #ffffff" text=#000000>
<P>&nbsp;&lt;table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0"&gt; <BR>&lt;tr&gt; <BR>&lt;td&gt;tekst i venstre side&lt;/td&gt; <BR>&lt;td&gt;tekst i højre side&lt;/td&gt; <BR>&lt;/tr&gt; <BR>&lt;/table&gt;</P>
<P>
<TABLE style="BORDER-COLLAPSE: collapse" border=1 cellSpacing=0 borderColor=#000000 width="100%">
<TBODY>
<TR>
<TD vAlign=top align=left></TD>
<TD vAlign=top align=left></TD></TR>
<TR>
<TD vAlign=top align=left></TD>
<TD vAlign=top align=left></TD></TR></TBODY></TABLE></P></BODY>

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 29-12-10 18:05

Jeg synes det går nemmere med en skabelon og en css fil
hisen Steen

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 07-01-11 08:52

Tak for svaret Thyregod8.