/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
MPEG4
Fra : sfl17
Vist : 660 gange
50 point
Dato : 27-12-10 20:12

Jeg har en lydfil i MPEG4-format indspillet på en Mac, som jeg vil åbne på en PC - men det kan hverken VLC eller Media Player finde ud af ...
Hjælp! Måske det slet ikke kan lade sig gøre?

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 60 point
Dato : 27-12-10 20:19

Så kan du åbne den i ITUNES. Den skulle kunne klare den,

vh Ben

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-10 20:20

Prøv at installere K-Lite codecs pakken før du opgiver, mpeg4 er en såkaldt container der kan indeholde både lyd og video og der ikke burde være problemer med, codec er små stumper kode som gør at Windows kan genkende og åbne forskellige fil typer:
http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/
undervejs i installattionen får du mulighed for at vælge stamdard player eller bruger programmet Media Player Classic

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-12-10 20:32

Citat
indspillet på en Mac

Er den KOPI beskyttet (med-licens), da du hentede den, på din Mac
så skal du først afkode den på din Mac-pc, eller hente licensen igen, på din PC.

Ellers prøv at se efter noget der kan bruges her.
http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&biw=1012&bih=570&q=mac+drm+removal&aq=1&aqi=g6&aql=&oq=mac+drm+&gs_rfai=&cad=cbv

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 28-12-10 09:49

Jeg tror, at jeg vil prøve mig frem med codecpakken, da VLC kan afspille brudstykker af filen allerede (man kan selvfølgelig ikke høre, hvad der sker, men lyd er der da på pt.). Men jeg prøver og vender tilbage!

Godkendelse af svar
Fra : sfl17

Dato : 28-12-10 10:14

Tak for svaret, Ben. ITunes virker det fint med - codecpakken lykkedes det desværre ikke med

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-10 10:55

Itunes kommer fra Apple som har udviklet Mac, så det er ret naturligt at det program kan bruges, mon ikke du kan bruge Quick Time player også? Med hensyn til codecs pakken så har du gjort et eller andet forkert, Windows Media player kan afspille mpeg4 filer K-Lite er installeret