/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
D-link 615 som bridge?
Fra : leif0149
Vist : 770 gange
100 point
Dato : 27-12-10 09:13

Hej.
Mit Yousee kabel er ført ind i husets ene ende og forbundet med modem der. Til modemet har jeg sat en D-link 615, som dækker næsten hele huset.
Fra en af routerens switch-porte har jeg trukket kabel til en stationær i husets anden ned, hvor det trådløse signal ikke er godt.
Kan jeg i husets anden ende, der hvor der nu er en stationær tilslutte en anden D-link router og på den måde få et kraftigere trådløst signal - altså skyde endnu en router ind mellem kabel og den stationære, tilslutte den stationære på en switchport og bruge det trådløse signal ?
Håber, det er lykkedes mig at formulere mig forståeligt.
VH
Leif

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-12-10 10:00

Glædelig bagjul .
Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 0
- Annullerede 6
- Slettede 0
Ialt 7

Kommentar
Fra : peque

Dato : 27-12-10 11:49

Tja - du kan både sætte en Router op - Men jeg ville nok bruge et accesspoint - således at du ikke skal ind og rode alt for meget med de indstillinger!

Men din statik ser ikke pæn ud - MEN Pia - var det ikke nemmere enten at svare eller lade være istedet for at piske en stemning op. Det handler om at hjælpe og IKKE en skid andet. det er trist der er nogle der er paragrafryttere og bare skal rette og lege dommere!

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 27-12-10 15:18

Nu hvor du har trukket et kabel til de anden ende af huset, til en PC, var det så ikke bedre, at du satte din router for enden af dette kabel, og placerede den et centralt sted i huset.
Alt for mange vægge kan kvæle det trådløse signal, så det må komme an på et forsøg, hvor der er bedst dækning.

Check også i routerens menu, under trådløst netværk, om der er skruet helt op for sendestyrken. På mange modeller kan man dæmpe sendeeffekten, så den ikke smutter for langt ud i geografien, så naboerne kan bruge den, hvis du ikke har sikret dit netværk.

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 27-12-10 16:17

Tak til peque og Severino for svarene,
Grunden til, jeg ikke kunne få det op at stå var, jeg ikke havde deaktiveret DHCP på den, der skulle være accesspoint-
Hvis andre læser med og har lignende problem, vil jeg lige nævne, at man også skal deaktivere mulighed for Upn og give "access pointet" en ip-adresse, der ligger idnen for det, den primære router tildeler.

Hvordan deler jeg points mellem jer?
VH
Leif
PS fandt ikke den store hjælp i Pias indlæg

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-12-10 18:09

Point har ikke mere den store betydning, især for pointryttere, som der var mange af før i tiden.
Så giv dem til den du selv syntes!

Godkendelse af svar
Fra : leif0149

Dato : 27-12-10 18:22

Tak for svaret severino.
Takken gælder også peque.
Håver, jeg får lukket emnet rigtigt, så jeg ikke yderligere støder piaskov.
VH
Leif

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-12-10 18:47

Du må se at få hård hud på ryggen, så du kan modstå roepigen fra Lolland!