/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Vand Kefir
Fra : vixen
Vist : 2989 gange
300 point
Dato : 27-12-10 00:12

Hej alle,
jeg har et "stort" problem med min vand Kefir som jeg begyndte at gro for ca 5 måneder siden. Den vokser helt-enormt-vildt-hurtigt.

Jeg har prøvet at fryse nogle portioner ned, så det kan ligge og "sove" til jeg en dag for brug for det. Men hvad gør man ellers? Smider I bare jeres ud.

Jeg bruger forholdet 3 spsk. Kefir til en liter vand og hver 3-4-5 dag har jeg ca dobbelt så meget som jeg begyndte med

Det er i øvrigtig rigtig godt, smager dejligt med økologisk sukker, rosiner og citron skiver.

Er der nogle der kender til en god hjemmeside med "alt" om vand Kefir, jeg synes at alt handler om mælke Kefir?

På forhånd tak.

Vixen

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-12-10 01:08
Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 150 point
Dato : 27-12-10 01:23

http://www.dr.dk/DR2/camillaplum/Mad_der_holder/Opskrifter/2009/uds_2/20090706134958.htm
Vandkefir er et fint alternativ til læskedrikke af mere tvivlsom karakter, og mælkekefir bruges som drikkeyoghurt, eller i mad i stedet for yoghurt, det er også fremragende til smoothies. Alkoholprocenten er mellem 1-2 % i det færdige produkt.

Kefirkulturer formere sig voldsomt, og svampene kan blive på størrelse med fodbolde, inden det kommer så vidt kan man brække et stykke af og forære til sine venner

Godkendelse af svar
Fra : vixen

Dato : 03-01-11 09:26

Tak for svaret katekismus.