/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Erhvervslejekontrakt
Fra : århushansen
Vist : 8528 gange
200 point
Dato : 25-12-10 13:44

Hej
Jeg skal leje et værelse ud i mit hus til en tømrer som skal bruge et kontor. Jeg har surfet lidt rundt på nettet for at finde en erhvervslejekontrakt, men kan ikke finde en der er gratis at benytte - Er der nogen der kan hjælpe med en gratis formular?

På forhånd tka for hjælpen.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-12-10 13:50

Med mindre du selv er registreret som erhvervsvirksomhed, skal du ikke bruge en erhvervslejekontrakt, og hvis du lejer det ud til en erhvervsvirksomhed skal du sikre dig, at der er tilladelse til at føre erhverv fra din ejendom

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-12-10 14:24

Og hvis du alligevel vil bruge en ...så kig her.
Gratis.
http://www.abcsiden.dk/katalog.aspx?k=522

Accepteret svar
Fra : droslerne

Modtaget 200 point
Dato : 25-12-10 15:48

Vi har selv lige været igennem det

Betaler du moms i ejendommen eller fratrækker du moms, hvis ikke du gør det, skal du blot bruge en helt almindelig lejekontrakt.
Det værelse han eventuelt leje, hvis det har selvstændig vand og elmåler kan han dog trække det fra (momsen) ellers ikke.
Hilsen Droslerne

Godkendelse af svar
Fra : århushansen

Dato : 27-12-10 10:44

Tak for svaret droslerne.

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 31-12-10 09:27

En erhvervslejekontrakt har ingen formkrav til forskel fra en boliglejekontrakt. Du kan derfor skrive den lige som du ønsker det - du er heller ikke underlagt alle de regler, der findes for boligudlejning, men kan relativt frit aftale hvad som helst.

Kommentar
Fra : winetaster

Dato : 01-11-12 09:15

Udlej som alm. værelse.
Hvis der er køkken og bad,
er det en lejlighed - som er næsten uopsigelig
Mvh W