/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
dansk tid ikke server tid!!
Fra : sus1234
Vist : 643 gange
50 point
Dato : 12-05-03 13:42

hvad skal jeg skrive i min ASP side for at få tiden i danmark??
til det her står der
Response.Write " kl. " & FormatDateTime(Now, vbShortTime)
men det er servertiden den kommer med, og da det er brinkster.com jeg bruger er jeg lidt ligeglad med hvad klokken er der ovre!!
påforhånd tak

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 12-05-03 14:17

Hej

ASP er SERVER-SIDE så du får altså servertiden. Du kan OMREGNE den til dansk tid. Men hvis det er tiden ved "brugeren" du vil vise skal du bruge noget client site istedet.

Hvad med at anvende noget javascript istedet - som jo er client-side ??

Eksempelvis:

Kode
<body onLoad="KW_doClock()">
<script language='JavaScript'>
// Kaosweaver Live Clock Start
function class_clock(f,s,c,b,w,h,d,m) { // Copyright 2002 by Kaosweaver, All rights reserved
   this.b=b;this.w=w;this.h=h;this.d=d;
   this.o='<font style="color:'+c+'; font-family:'+f+'; font-size:'+s+'pt;">';
if (m==1) this.o+=0
}
var clock=new class_clock("Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif","10","#000000","#FFFFFF","70",0,1,0)
// If the clock's size needs adjusting, change the 70 above.
d=document
if (d.all || d.getElementById) {d.write('<span id="activeClock" style="width:'+clock.w+'px; background-color:'+clock.b+'"></span>'); }
else if (d.layers) {d.write('<ilayer bgcolor="'+clock.b+'" id="wrapClock"><layer width="'+clock.w+'" id="activeClock"></layer></ilayer>'); }
else {KW_doClock(1);}
function KW_doClock(a) { // Copyright 2002 by Kaosweaver, All rights reserved
   d=document;t=new Date();p="";dClock="";   if (d.layers) d.wrapClock.visibility="show";
   h=t.getHours();m=t.getMinutes();s=t.getSeconds();if (clock.h)
    {p=(h>11)?"PM":"AM";h=(h>12)?h-12:h;h=(h==0)?12:h;}if (clock.d)
    {m=(m<=9)?"0"+m:m; s=(s<=9)?"0"+s:s;} dClock = clock.o+h+':'+m+':'+s+' '+p+'</font>';
   if (a) {d.write(dClock);}if (d.layers) {wc = document.wrapClock;lc = wc.document.activeClock;
      lc.document.write(dClock);lc.document.close();
   } else if (d.all) {   activeClock.innerHTML = dClock;
   } else if (d.getElementById) {d.getElementById("activeClock").innerHTML = dClock;}
   if (!a) setTimeout("KW_doClock()",1000);
}

// Kaosweaver Live Clock End
</script>

Som det kan ses er det et KAOSWEAVER script, der ofte anvendes i f.eks. Dreamweaver designs. Du skal husk tilføjelsen i "BODY" markøren, for at starte den.

mvh

BenKvist

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 17-05-03 15:16

prøv foroven i dit script, at skrive
<%
session.lcid=1030
%>

Så får du tiden på det sprog maskinen med browseren kører med.

Alternativt:
<%
response.write day(now) & "/" & month(now)& "-"&year(now)
%>

Mvh

sMorch

Accepteret svar
Fra : smorch

Modtaget 50 point
Dato : 17-05-03 15:20

Hvis det er en anden tidszone fx. eastern:
<%
tid=dateadd("h",6,now)
%>

da vi er 6 timer foran østkysten i USA

Godkendelse af svar
Fra : sus1234

Dato : 06-01-05 14:26

Tak for svaret smorch.