/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
vegetar til julefrokost
Fra : momomo
Vist : 1703 gange
100 point
Dato : 25-12-10 11:13

god jul til alle! Er der nogle gode forslag til noget vegetarmad der ikke tager en halv dag at lave?

Kommentar
Fra : Jø_rn

Dato : 25-12-10 11:21

Det tager da ikke mange sekunder at åbne en pose gulerødder.
Eller en pose kartofler

Tage folien af et hvidkålshoved/salathoved/rødkålshoved

Stege, koge eller serveres råt ...

Men ellers er der nogle forslag her:
http://www.gode-opskrifter.dk/vegetar/vegetar.htm

Jørn

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-12-10 11:32

Også god jul til dig

Jeg kender en vegetar, der altid spiser denne nøddesteg juleaften

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=17122

Hun siger at hun ikke savner sin and, efter hun har fundet denne opskrift (prøv lige at se hvad der er skrevet at kommentarer under opskriften)

Kommentar
Fra : Jø_rn

Dato : 25-12-10 11:35

Åben en dåse eller pose majs, bønner, æter ...

Samt:
http://www.24.dk/group/vegetarveganmad/forum/thread/1960357

Er selv, nærmest, vegetar. Og retterne tager da ikke længere tid at tilberede end "almindelig" mad ...

Falaffel er godt, men der skal kikærterne stå i blød mindst 8 timer i forvejen.

Kommentar
Fra : Jø_rn

Dato : 25-12-10 12:17

Øh, God Jul momomo

Hvis du bor i nærheden af RiZRaz, så bringer de også ud.
I øvrigt et fantastisk godt spisested for vegetarer + ikke-vegetarer

http://www.rizraz.dk/

Men ellers er det en "skrøne" at vegetarmad tagere længere tid at lave ...
At det er mere kedeligt ...
At det er mere dyrt ...

Jørn

Kommentar
Fra : Jø_rn

Dato : 26-12-10 08:15

Har du lavet vegetarmad ? - eller skal du lave vegetarmad ? ....

Kommentar
Fra : momomo

Dato : 26-12-10 08:32

også god jul til dig Jørn, jeg skal lave vegetarmad til den 29. og jeg ved da nok at det ikke tager længere tid at lave vegetarmad end anden mad, men jeg skal lave vegetarmad til 1 og mad til 12 andre kødspisende. Har tænkt at købe frosne øko falafler, lave tarteletter m asparges og ærter (til alle), en spinattærte og måske en nøddepostej og så er der jo sildesalat u sild, carrysalat og sidst
ikke mindst ost og frugtsalat, men der kunne måske være et el. andet mere.
hilsen Birthe

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 26-12-10 08:56

Måske også lidt frugtsalat??... der kunne også være æggesalat..... men jeg synes du allerede har fundet på mange gode retter

Godkendelse af svar
Fra : momomo

Dato : 26-12-10 11:29

Tak for svaret Nordsted1. frugtsalaten er jo en selvfølge, ved forresten ikke hvorfor mit spørgsmål er røget ind under investering. Godt Nytår!