/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Genstart Oliefyr
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 1061 gange
200 point
Dato : 23-12-10 22:50

Nogen tip til genstart af et tørløbet Oliefyr og kan jeg bare fylde almindelig diesel på det ?

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 210 point
Dato : 23-12-10 22:55

Ja det kan du ...har selv haft gjort det.
Når det så er gjort skal du nok holde tændknappen inde et stykke tid.
Måske af et par gange.
Måske sidder der en knap til udluftning. Kommer helt an på hvilket fyr du har.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-12-10 01:12

Du må ikke lave flere tændforsøg lige efter hinanden. Det kan ende med eksplosion i kedlen. Forhåbentlig er fyrautomatikken sådan at der skal gå en stykke tid imellem hvor blæsern kører for udluftning af fyrboksen.

Godkendelse af svar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 26-12-10 21:16

Tak for svaret piaskov.