/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
Kan nogen hjælpe?
Fra : denevigeuheldige
Vist : 1010 gange
300 point
Dato : 23-12-10 21:04

Min kone brækkede anklen og lægbenet. Sygehuset satte 2 skruer i og har efterfølgende erkendt at de lod dem sidde for længe (ca. ½ år). (dette har vi på skrift). Herefter skulle min kone igennem en ny operation (et andet sted) og lægen dèr konstaterede at den ene skruer var knækket. Der var også opstået nogle andre komplikationer p.g.a. af den lange periode skruerne har siddet. (konstateret af den nye overlæge som er specialist i ankeloperationer gennem 13 år).
Min kone er efterfølgende blevet erklæret 10% mèn af vores forsikringsselskab.
Vi er blevet stærk anbefalet at anmelde den forkerte behandling som sygehuset har udsat min kone for hvilket vi så gjorde til patientforsikringen. De har efterfølgende pure afvist sagen hvorfor vi vil klage til patientskadeankenævnet. Vi har overvejet om vi skal bruge en advokat for at sikre os den korrekte formulering og bevisførelse m.v., men vil lige høre jer brugere af, om I ved, om der findes "advokater" i sundhedssystemet som kan varetage en patients sag og evt. fremføre den?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-12-10 22:53

Hej og øv for en behandling.
Hvis jeg var jer ville jeg tage kontakt til advokatvagten.
Der er en i alle store byer.
De ved en del mere om det end nogen af os herinde gør.
Og de kan henvise jer til lige den advokat der har mest forstand på lige netop den slags sager.
Jeg/vi har selv haft rigtig god hjælp af dem for år tilbage.
God jul til jer og held og lykke.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-12-10 23:01

Citat
(konstateret af den nye overlæge som er specialist i ankeloperationer gennem 13 år).

Den læge ville jeg først og fremmst kontakte for at spørge om i kan få hans udtalelse skriftligt... så har i straks noget at gå videre med.

Dernæst ville jeg så kontakte patientskadeankenævnet

Jeg ville ikke kontakte advokatvagten... de kan kun udtale sig om der er en sag eller ej... i det hele taget ville jeg ikke tage kontakt til en advokat før jeg havde fået et svar fra patientskadeankenævnet

Hvis i nu kan få overlægen til at skrive at der er sket fejl, og i får medhold er der ingen grund til at bruge penge på en advokat

Rigtig god bedring og pøj pøj

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 23-12-10 23:11

Tak foreløbig. Vil gerne høre om der er andre som har et bud. Vi ved at patientklagenævnet ikke engang har kontaktet privathospitalet hvor min kone blev opereret 2. gang.

Glædelig jul begge

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 300 point
Dato : 26-12-10 01:42
Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 27-12-10 18:35

Katekismus> takker. Vi tager en uforpligtende kontakt til dem og tager den derfra. Godt nytår

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 27-12-10 18:35

Tak for svaret katekismus.