/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
nokia 2200 sprog
Fra : kondivand
Vist : 1120 gange
50 point
Dato : 23-12-10 18:31

jeg har fået foræret en nokia 2200, som efter sigende er blevet sendt fra spanien. Den fungerer fint med engelsk, spansk osv., men selom jeg sætter dansk simkort i, så får jeg bare at vide, under SIM Language, at det "not available" - kan det lade sig gøre at ændre sproget til dansk. Det vil gøre det noget nemmere med ordbogsfunktionen ved afsendelse af sms'er.

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 23-12-10 18:33

Når jeg vælger SIM Language, så står der følgende:
SIM card does not support SIM language"

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-12-10 20:19

Find ny firmware hos nokia, opdater med mobilen koblet til pc.

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 23-12-10 21:14

jeg tror det er så gammel en model, så man ikke kan slutte den til en pc.

Kan man evt. få knækket koden, så den kan læse sproget på simkortet - lidt ligesom, når man får fjernet "håndhjern" på sin mobil, så den ikke længere kun fungerer hos en bestemt teleudbyder?

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 25 point
Dato : 25-12-10 00:25

Det handler ikke om en låsekode men om den installerede software. Du skal have installeret en ny softwarepakke med dansk. Henvend dig hos en forhandler eller et service værksted

Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 31-01-11 11:24

Tak for svaret Kortoververden.