/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Undulater i Kælder
Fra : pk2dk99
Vist : 1331 gange
100 point
Dato : 23-12-10 12:44

Hej Kære kandu bruger

Jeg har 5 stk undulater i buret men jeg synes buret er blevet for små pga nye unger. Kan man godt flytte undulater i kælder rum? Den rum har en lille vindue til haven og meget lys. Men jeg synes det er kold for fugle i kælderen. Kan min fugle klar sig godt i kælderen hvor de har masser af plads?????
Venligst svar....
mvh

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 23-12-10 13:12

Ja, hvis det ikke er frostrgrader i kælerrummet kan de sagtens klare sig der

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-12-10 13:13

Citat
kælerrummet

Det var en slåfejl, det skal selvfølgelig være kælderrummet

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-12-10 13:59

Jeg vil mene det bliver en noget brat overgang for de kræ, de er jo vant til at være i en varm stue med mennesker og lyde.

Du børsom minimum sætte en rumadskillelse af net op, samt have et svagt nattelys i et hjørne.
Jeg har altid haft "single" undulater og har erfaret at de ikke kan lide totalt buldrende mørke.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-12-10 19:06

Jeg vil mene, at det bør foregå på samme måde, som når man vil have kaniner udendørs, nemlig at man sætter dem ud/i kælderen mens det er sommer, så de når at vænne sig til forholdene.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-12-10 22:25

Da jeg var barn havde vi et stort undulatbur i kælderen. Fuglene havde adgang til udendørsvoliere igennem en lille lem i muren, som dog blev dækket til om vinteren. De trivedes som blommen i et æg.
Det man skal være meget opmærksom på, er at fuglene ikke får træk, der må ikke være gennemtræk. Undulater får utrolig let luftvejsinfektioner såsom bronkitis og lungebetændelse, derfor skal de beskyttes mod træk og kulde. Så sæt ikke buret direkte på gulvet i kælderen.
Du skriver du synes, kælderen er kold. Er der ingen radiatorer, fyrrum eller ??

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-12-10 11:04

Hvis du følger katekismus råd er fuglene ikke dårlig stillet, men netop luftvejsinfektioner er en af undulaters store problemer, så jeg vil lige tilføje - og så må der heller ikke være fugtigt, fuglene vil blive syge og dø for dig.

En hel anden ting er så det sociale, det er ikke godt for undulaterne, hvis de skal stå alene uden kontakt med dig pk2dk99.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 24-12-10 11:07

Tak til alle svar. Jeg bare giv dem mere plads i kælder og vi havde-17 grader udenfor men vores kælders temp var 0 grader. Den værlse er meget tæt og kan ikke træk luft.
Fugle bliver ikke i buret men i Kælder rum med masser af plads til dem.

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 20-01-11 10:13

Tak for svaret dova.Og min fugle klar sig godt i kælder ....

Kommentar
Fra : klange123

Dato : 24-05-11 12:24

Undulater er bygget til varme da de kommer fra syd men hvis der ikke er frost grader og du har lukket åbninget til i kælderen kan de godt leve der