/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Mon vi får en hvid jul i år?
Fra : o.v.n.
Vist : 1095 gange
50 point
Dato : 22-12-10 22:04

Ja overskriften er spørgsmålet og så vil jeg benytte lejligheden til at ønske alle Kandu brugere en rigtig god jul

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-10 22:07

I må gerne fortælle hvordan udsigten til hvid jul er der hvor i bor, her er der lidt sne lige nøjagtig så meget at jorden er hvid, men så heller ikke mere og så lidt koldt -2 grader

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-12-10 22:07

Jamen det gør vi da.... vi har haft sne i bunkevis lige siden den 23.11, og den kan ikke nå at forsvinde inden jul, og da slet ikke med den vejrprognose vi har nu

Også en rigtig glædelig jul til dig og dine --- og alle andre kandu'er

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-12-10 22:08

- 8 grader, for at få det hele med.... men vi havde - 18 i nat

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-12-10 23:11

Sæ'føli bliver det hvid jul, masser af sne og p.... koldt -18.2 her til morgen, nu er der kun -4.6

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-12-10 23:21

Ja, selvfølgelig får vi hvid jul ..landet er jo dækket af sne, som ikke forsvinder i løbet af et par dage.

og i øvrigt er der fra i morgen varslet noget nær århundredets snestorm.

Temperaturen er begyndt at stige, og med den hastighed det stiger, tror jeg faktisk sneen begynder at vælte ned engang i nat

Så de der har trang til hvid jul, skal sgu nok få deres lyst styret

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-12-10 23:22

Og så glemte jeg da selvfølgelig det allervigtigste:

Også en god Jul til dig og andre kandu'er

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-12-10 23:27

Denne vejrtjeneste er noget af det mest pålidelige -- bedre end DMI og tv2 vejret

http://www.yr.no/sted/Danmark/Midtjylland/Århus~2624652/

Indtast jeres by, og i kan se hvornår sneen kommer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-10 00:09

Fin vejrside Nordsted1 her kommer der der ikke nogen sne de første dage
Citat
-5. Klar vær. Laber bris 7m/s fra øst-nordøst. 0 mm nedbør
sådan er udsigten indtil den 25. hvor vi får Svak vind 3 m/s og o mm nedbør.
Vi fik vores lyst til snedriver stillet sidste vinter, der var ingen udsigt ud over markerne med 3-4 meter høje driver på begge sider af vejen, det behøver ingen gentagelse de næste mange år

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-12-10 02:13

Citat
her kommer der der ikke nogen sne de første dage

Tro ikke på det, for jeg bor i Midtjylland, og de muligheder man kan søge på heromkring, der står 0 nedbør....men det harmonerer bare ikke med, at det just nu er begyndt at komme fint sne og det er begyndt at blæse, så fygning er så småt i gang

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-12-10 08:13

Aner snart ikke hvor vi skal smide sneen hen, når fortorvet skal ryddes

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-12-10 10:01

JOW DA.
Sådan så der ud her kl. 7.30 i morges.
http://peecee.dk/upload/view/281064

Og det sner stadig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-12-10 10:02

Piaskov... gå lige ud og fej sneen af vinduet, vi ka ikke se noget

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-10 10:03

Du skulle da have været ude og fotografere ind gennem vinduet piaskov

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-10 10:04

Citat
gå lige ud og fej sneen af vinduet, vi ka ikke se noget
lige mine ord

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-12-10 10:08

Citat
Du skulle da have været ude

Sq da ik' i bar R** og natkjole

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-12-10 10:15

Piaskov... der er da ingen der forbyder dig at trække i tøjet

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-12-10 10:16

Citat
der er da ingen der forbyder dig at trække i tøjet

Det er da midt om natten på det tidspunkt...hernede

Jeg var bare nødt til at stå op...jeg skulle tisse

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 50 point
Dato : 23-12-10 10:43

Gad vidst om Nordsted1 bor i nærheden af mig (midt på Sjælland).

Her lå der stadig en hel del sne i går, og i dag ligger der endnu mere, både hunden og jeg måtte skræve over snebunkerne til morgen (og min hund er altså ikke meget større end en kat ;)),så jo, jeg er sikker på, at vi får en hvid jul.

I går morges havde vi -18, da var det dælme koldt at lufte hund.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-12-10 10:48

Troldepigen, jeg bor i Nordsjælland

Min hund er også lille, jeg graver labyrinter på terrassen til ham.... men hvis du absolut skal ud med din lille hund--- så sæt ham på en bobslæde, og sæt ham af ved lygtepælene (smart ik')

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-12-10 11:27

Ok- jeg slipper indtil videre for at spekulere på indkøb.
Al udkørsel forbudt og mine vinduer ligner Piaskovs.

Men ellers glædelig snejul

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-10 11:37

Citat
Al udkørsel forbudt og mine vinduer ligner Piaskovs.
så har i god tid til at pudse vinduer
nu drager jeg ud i naturen, endestationen er et sted hvor der kan købes julegaver, det vil sikkert tage resten af dagen men i kan bare skrive løs, jeg skal nok blive opdateret engang

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-12-10 11:39

Citat
Min hund er også lille, jeg graver labyrinter på terrassen til ham.... men hvis du absolut skal ud med din lille hund--- så sæt ham på en bobslæde, og sæt ham af ved lygtepælene

Det tror jeg ikke på vil fungere, han har alt for meget krudt bagi og skal jo have "læst avisen".
Vi går næsten 1 time om morgenen og ca. 3 kvarter i løbet af eftermiddagen , så det er bare med at blive klædt ordentligt på.

Min hund er en schipperke http://schipperke-kennel.dk/hundedk.php .

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-12-10 16:33

Citat
Mon vi får en hvid jul i år?
Fra : o.v.n.

Ved nærmere eftertanke o.v.n. ...så er det egentlig et ret dumt spørgsmål ....ik'

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-12-10 17:04

o.v.n.
Tænkte lige på ...du skal da ha' et "julekort" herfra.

http://peecee.dk/upload/view/281118

Rigtig glædelig jul ...og nu ikke fingrene for langt ned i søsters klejnedåse

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-10 19:09

Så er der købt 6 styk gaver til lige så mange modtagere, så jeg nåede det selv om nogle af jer syntes at jeg var sent ude
Citat
Ved nærmere eftertanke o.v.n. ...så er det egentlig et ret dumt spørgsmål ....ik'
Næh nej tværtimod du, formålet er at få jer indenfor og fortælle om vintervejret, det lykkedes så spørgsmålet må anses for at være velovervejet og meget begavet, men alligevel ikke mere begavet end at accepten til sin tid bliver mere eller mindre tilfældig her er de større veje helt is og snefri kun på marker og små veje ligger der lidt hvidt drys

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-12-10 19:19

Citat
her er de større veje helt is og snefri

Nu husker du vel at gi' min kat lidt ekstra julemad ik'

Den trænger i den kulde.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-10 19:44

Synes du at kræet ser lidende ud jeg daskede til den - men nej hun gad ikke smile til fotografen:
http://peecee.dk/upload/view/281144

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-12-10 19:50

Citat
- men nej hun gad ikke smile til fotografen

Hun savner da sin moooar
Nej jeg er ikke i tvivl om den har det godt.

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 23-12-10 19:52

Desværre er det hvid jul i nordsjælland med ca. 30 cm sne, der hænger også lidt på grenene.

God jul til alle

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-12-10 20:12

Så er vi nogle, der er så "heldige" at være vicevært...... her i Århus er der sne over det hele, men det kan stadig klares med salt/grus. Men! Det er glat, do - for jeg måtte samles op igår, da jeg skred i svinget

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-10 20:26

Citat
jeg måtte samles op igår, da jeg skred i svinget
med kranvogn og andet hejseværk eller kunne mindre gøre det?
CharlotS du skal da ikke være ked af 30 cm. sne, det kunne være meget værre:
http://i685.photobucket.com/albums/vv216/mathiasholmdk/DSC03973.jpg

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-12-10 13:57

Tak for svaret Troldepige. alle er enige om at vi får hvid jul så accept foregik ved lodtrækning, det luner måske lidt med nogle flere point på kontoen, jeg tvivler dog på at det luner så meget at du kan mærke det når doggy skal skal luftes.
Tak for alle indlæg og glædelig jul til alle, den kogte øl og blodpølsen er fortæret med stor velbehag og nu er der snart kirketid og så går det ellers slaw i slaw resten af dagen/aftenen

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 24-12-10 14:46

Tak for pointene. :)

Når vovse skal luftes er det vist kun varm påklædning der varmer.

God jul