/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Fil deling??
Fra : JeffO
Vist : 625 gange
65 point
Dato : 22-12-10 16:13

Hejsa derude.

Nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af, hvordan jeg deler filer med vennerne online.
Ved at man kan oprette en slags FTP server, men hvordan ved jeg ikke helt. har blot set noget engang, hvor man sku indgive en IP adr. i browseren og så havde man adgang til alt hvad personen delte..

Håber i kan hjælpe.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-12-10 16:16

Alt efter hvilken mængde data i skal dele, så kig på Dropbox, det er ufattelig nemt at arbejde med.

dropbox.com

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-12-10 16:23

Denne er meget nem at bruge, men ikke gratis, den har også chat og meget andet.
http://www.wfshome.com/

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-12-10 16:31
Kommentar
Fra : JeffO

Dato : 22-12-10 16:43

dropbox er da kun til små filer som billeder og tekstdokumenter eller??

Hvordan bruger man Filezilla, altså hvordan opretter man da en forbindelse??

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 75 point
Dato : 22-12-10 17:12

Denne lille og enkle server bruger jeg selv.......................den er helt gratis.
http://www.rejetto.com/hfs/?f=intro

Kommentar
Fra : JeffO

Dato : 22-12-10 17:44

Når jeg nu bruger hfs, så siger den at download limit is reached.. hvor meget kan man da up/downloade??

Kommentar
Fra : JeffO

Dato : 22-12-10 17:48

ok, tror jeg virker alligevel mange tak for det Eyvind, er jo mega nemt

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-12-10 17:52

Dropbox er gratis med indtil 3 Gb

Kommentar
Fra : JeffO

Dato : 22-12-10 17:54

men hvordan laver man en custom adr. for uploadede lige noget og straks blev der hentet af en masse ukendte adresser??

Godkendelse af svar
Fra : JeffO

Dato : 22-12-10 19:58

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-12-10 21:07

Du skal lige huske at sætte brugernavn og password på de mapper du deler ud.

Har du mange billedefiler kan det betale sig at zippe dem ned med 7zip som også er gratis.
De kan laves selvudpakkende så der ikke behøves noget zipprogram i den anden ende.