/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Scooter
Fra : alan57
Vist : 644 gange
200 point
Dato : 20-12-10 21:15

Jeg har en G-MAX Scooter, som jeg godt kunne tænke mig at gøre noget ved med hensyn til at forhændre bunden i at ruste op, jeg kender en der også havde noget ligende som min scooter og hans brækkede pludslig over på midtfor. dvs: at han havde en forende og en bagende.
Den kunne ikke laves igen, så han måtte bekoste en helt ny scooter og det vil jeg meget gerne undgå.
Jeg tænkte noget i retning af at grundbehandle og fjerne alt den rust der er kommet i tidens løb, derefter tænkte jeg at få lavet noget glasfiber eller hård plastik som jeg så kunne sætte på og forhendre at der vil komme rust igen.
Der skulle vil ikke være nogle som har en viden om sådan noget der måske vil virke ordenligt, for jeg har ikke ret meget viden på dette område, så jeg vil være meget glad for alle kommentar på dette feldt.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-12-10 06:33

SKAL DEN TIL SYN__???

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 200 point
Dato : 21-12-10 14:46

Du kan afrense stellet og påsmøre:
http://www.plastidip.com/home_solutions/Plasti_Dip
Du får den i england til godt 200 kr. for 1 ltr, som er rigeligt til flere gange behandling. Påføres med pensel og skal have flere gange/lag

Jeg bruger det selv på "udsatte steder". Et virkeligt godt produkt.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 21-12-10 16:09

hvis du stripper stellet fuldstændigt, kan du få det galvaniseret. så holder det næsten evigt.

Godkendelse af svar
Fra : alan57

Dato : 21-12-10 16:16

Tak for svaret alka.
Men hvad med at sætte glasfiber eller hård plastik under scooteren?
Kan det ikke lade sig gøre overhovedet på nogen måde?
MVH: Alan Berg. ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 21-12-10 16:23

Hej nomore
Du er sku sjov hvar, vi ligger næsten ned alle sammen med mavesmerter af grin, du skulle sku være standop, hvis du ikke gør det mister Danmark sku et naturtalent indenfor komikken, og det ville da være søreligt, syntes i ikke det alle sammen?.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 21-12-10 17:11

Selv tak alan57. Et bundskjold kunne nok skærme af for det meste, men det vill også tage køling fra motoren. Der vil iøvrigt stadig komme fugt ind, som vil skabe rust på stellet. Det nemmeste vil være afrensning og så en gang tektrol "undervognsbehandling" med først den tynde olie og så et "slidlag".