/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Bluetooth-forbindelse - hvordan??
Fra : Desimule
Vist : 933 gange
200 point
Dato : 20-12-10 19:12

Jeg har et Jawbone headset, som jeg vil bruge til min Medion Akoya MD98470 notebook. Men jeg kan ikke få det til at virke. Der står intet om det i brugervejledningen.

Jeg går i "Kontrolpanel" - "Hardware og Lyd" - "Tilføj en enhed"

Jeg har aktiveret headsettet (og også prøvet med to mobiltelefoner), men får bare meddelelsen:
"Søger efter enheder.....kontrollér, at enheden kan registreres"

Har aktiveret trådløst netværk på Computeren.

Nogen der kan sige mig, hvad jeg gør forkert??

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 20-12-10 19:17

Det virker ikke med trådløst netværk, det skal være Bluetooth

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-12-10 19:18

Du skal have BT på PC ellers du'r det ikke!

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 20-12-10 19:19

Har du aktiveret bluetooth? Blå lampe hos mig

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-12-10 19:26
Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 20-12-10 20:04

Der står på kassen til computeren: "Integreret Bluetoooth 2,1"

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-12-10 20:44

Så er det bare med at finde ud af hvordan det aktiveres!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-12-10 20:45

Der står intet om computer i brugervejledningen, og ved brug til mobiltelefon skal dimsen "parres" med telefonen for at andres headset ikke bryder ind, parringen sker via en kode der indtastes på telefonen.
http://eu.jawbone.com/WebRoot/Luzern/Shops/Jawbone/MediaGallery/jawbone-prime_userguide.pdf

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 20-12-10 22:36

Citat
Så er det bare med at finde ud af hvordan det aktiveres!

Det har jeg fundet ud af nu. F2-knappen har en "underlig fisk" på ........det var Bluetooth......mærkeligt det ikke står i manualen.

Luffe A, jeg har ingen problemer med at parre Jawbone med mine telefoner, men jeg kan stadig ikke få computeren til at finde headsettet. Ingen problemer med at finde telefoner nu.

Er det ikke alle Bluetooth-enheder der kan parres?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-10 07:53

Det burde os virke med PC, jeg har et Jabra BT, det virker da på PC

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-10 09:10

Du skal finde ikonet til BT og højreklikke på det og vælge Tilslut en Bluetooth-enhed,
så følger du vejledning, og når det er klaret aktiverer du "parre" funltionen på dit headset,
så skulle de kunne finde hinanden

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 21-12-10 10:20

Klaudi, så langt er jeg kommet. Problemet er bare, at de ikke finder hinanden. Det går fint med at finde mine mobiltelefoner, men ikke mit Jawbone headset. Når der er søgt i pænt lang tid, får jeg beskeden i headsettet: "Jawbone could not connect"

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-10 10:26

så virker det nok ikke med PC Bluetooth, det troede jeg ellers at det gjorde!

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 21-12-10 15:03

Du siger at dit Jabra virker, så gu' ve' om der bare er nogle mærker og modeller, der ikke virker sammen med PC

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-10 15:56

Som du selv skriver Jawbone could not connect så virker det åbentbart ikke med en PC

Godkendelse af svar
Fra : Desimule

Dato : 22-12-10 08:33

Tak for interessen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-12-10 08:50

Tak for en sølle stjerne