/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Tekst på film - hvordan?
Fra : o.v.n.
Vist : 752 gange
400 point
Dato : 19-12-10 18:43

Rundt om på nettet ligger små instruktions videoer, i nogle af dem fortælles der hvordan og hvad der foregår på skærmen, andre sætter en lille "taleboble" ind som forklarer had der foregår, denne boble kan stå i flere sekunder så man kan nå at læse teksten.
Spørgsmålet er: Hvordan sætter jeg sådan en tekst på min How to videoer?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 19-12-10 18:48

Det ligger i de programmer man redigere film med.
Windows Movie maker - fra Vista og frem, kan lidt med titler og rulle tekster.

Den har dog ikke tekst bobler / skyer

Men der jo et utalt af progammer til videoredigering, så det er jo "Bare" at finde det der matcher lige det du søger.

vh Ben

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-10 19:30

Citat
fra Vista og frem
jeg glemte at fortælle: Windows XP og Linux Mint er mine styresystemer, er her nogen som kender et videoredigerings program som kan noget lignende det jeg ønsker?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-12-10 20:20

Der er to programmer jeg plejer at bruge.
http://www.debugmode.com/wink/
og
http://camstudio.org/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-10 20:46

Jeg bruger Camstudio men har ikke set en mulighed for at sætte tekst ovenpå filmen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-10 22:32

Det bliver vist nødvendig med en trin for trin guide, kan ikke lige gennemskue jeres link

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 19-12-10 23:02

Der er et program far http://www.nchsoftware.com/videopad/index.html der kan lægge tekst på.

Der er en del videoer på youtube om anvendelsen af programmet.

Det kan også bruges til at optage direkte fra din skærm.

http://www.youtube.com/watch?v=QViReGP5Y84&feature=related

Jeg har kun brugt det lidt - for at se hvordan det virker til undervisningsvideo - der virker meget meget let anvendeligt.

Der er mulighed for at hente den gratis demo version, så kan du jo prøve om det opfylder dine behov.

Vh Ben

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-12-10 23:18

Pinnacle 14 kan alt det du vil (kører under windows) men er ikke gratis.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-12-10 23:30
Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-12-10 23:44

tekster i camstudio:

Men afhængig af hvad du skal lave så er wink tit bedre, du har fuld kontrol over hvad der sker i det program.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-10 22:13

Jeg har set lidt på jeres link, TAK for dem der vil gå nogle dage endnu inden jeg får tid til at afprøve om det noget jeg kan finde ud af, så tålmodighed lidt endnu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-10 23:28

Der er jo muligheder jeg aldrig havde drømt om den jeg hælder mest til lige nu er BB FlashBack,
jeg har afprøvet Camstudio men ikke rigtig fået noget brugbar ud af forsøget
jeg har ikke afprøvet Wink og Youtube filmen om Videopad var mere forvirrende end oplysende, i hører nærmere når jeg har fundet ud af at sætte en brugbar tekst på som også ser fin og fancy ud

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 400 point
Dato : 29-12-10 12:51

65€ for BB Flashback bare for at kunne sætte tekst på er lige i overkanten for mig, jeg holder mig til wink som er helt gratis
Det har også den fordel at jeg kan bruge samme program både på linux og windows

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-11 18:14

Tak for svaret EXTERMINATOR. Godt du kom og advarede inden jeg fik brugt energi på BB Flashback, jeg så der var en gratis udgave og troede at jeg kunne med den.
Det er som du siger: En fordel at kunne både på Linux og Windows, det spurgte jeg jo også om, lige nu har jeg så lige eksperimenteret lidt med Linux udgaven (nej ikke nok til at i må se resultatet) når jeg får øvet mig lidt så kan jeg måske også på Windows

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 13-01-11 18:55

Hej o.v.n.

Undskyld jeg skriver her men ville lige nævne for dig det nye tip der er kommet, dette: http://cando.dk/tip21466.aspx
det ser ud til at kunne lave tekst på video, det var vist det du efterlyste i spørgsmålet

Håber at du har det godt, hilsen og tak for din hidtidige hjælp