/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
DÆK
Fra : nomore
Vist : 613 gange
50 point
Dato : 17-12-10 20:03

Hvorfor kan et bildæk holde omkring 100,000 km + kan man læse? mindst 20,000 km mere tilbage
og et mc dæk/ knap 10,000 km + og så er fælgen sgu nået

Jeg går ud fra de har samme bremse/ køre egenskaber,
men hvorfor den store forskel

Og især prisen.

Kører selv kun på det næst bedste, da jeg ikke har travlt (over 250), med at blive forfulgt af de blå biler, der alligevel ikke kan/ tør indhente mig... sikkert kun ment som en spøg.

Og ÆLLERS snart Go hjuL

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-10 20:05

Citat
Hvorfor kan et bildæk holde omkring 100,000 km +

Det var noget af en påstand....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-12-10 20:13

det med 100000 afhænger stærkt af hvilke dæk , hvilken bil, og hvordan man kører.

En af forklaringerne , er at en motorcykel er meget mere afhængig af en høj friktion, og derfor bruger dæk med en blødere gummi. Lidt ligesom vinterdækkene til biler. De er ikke så slidstærke.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-12-10 20:33

Citat
Det var noget af en påstand....

Se på den BLÅ

Citat
Lidt ligesom vinterdækkene til biler. De er ikke så slidstærke

JO_dak (dæk), men en forskel på/ fra 100,000 og ned til max 10,000

Kan lige nævne jeg har bremset _ et rimeligt DYRT dæk - i år, og det holdte til 6000 km/ MC fordæk

Jeg ville nu også nødig køre på BIL-dæk!! men, er DER ikke en rimelig stor afstand
mellem disse 2 køretøjer´s vejgreb, samt ? reklamerne over at du har en 10´ER (gammel Dansk penge seddel) at bremse på = gammel reklame jeg lige kan huske.

Eller kan det være, at MC´er temmelig populær og som sådan skal gøres til et
offer, af dæk industrien = køb sikre dæk og andet = mange penge at smide ud
hvis? et knallert dæk kunne det samme/ Thansen.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 18-12-10 00:33

Min dækmand siger et dæk holder til sliddybden er nået, eller 5 år gammelt. Efter er gummiet blevet hårdt. Det overholder jeg så ikke helt selv..

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 50 point
Dato : 18-12-10 08:54

en motorcykel skal overføre al kraft til vejbanen på kun eet dæk. dertil har der mange flere hestekræfter i forhold til vægten. det vil give et meget kraftigt slid på dækket. dertil kommer, at et motorcykeldæk krummer så den flade der reelt har kontakt med vejbanen ikke er ret meget større end en femkrone, hvorimod et bildæk er meget mere flad og derved opnår en væsentligt større kontaktflade. og når man lægger alle faktorerne sammen, er resultatet givet.

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 05-02-11 21:18

Citat
en motorcykel skal overføre al kraft til vejbanen på kun eet dæk

Tror jeg må give dig ret, MEN HVAD så med for-dækket,
det bliver jo slidt hurtigere end bagénden (hos mig)
Men det er selvfølgelig bare et par ture _ OP PÅ BREMSEN __ igen
for at nedsætte al kræften der lige er blevet fyret op, på bagdækket

-----
Uden at smide krummer på dig, så gælder det faktisk også de 4 hjulede ATW´r
som faktisk kan køre på bildæk.

MEN du har sikker ret, bare man ikke giver gas? = og trækker overfor rødt OSV
så kan et MC dæk sikkert holde ???? X KM