/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Fejl i kandu.dk's kode ...!!!
Fra : molokyle
Vist : 929 gange
488 point
Dato : 17-12-10 17:08

Tjaeh... jeg opretter dette spørgsmål fordi, at uanset med hvilken browser ...eller operativsystem jeg log'er-in med ...så er der visse ting jeg IKKE kan på kandu.dk.

F.eks. Jeg kan ikke stille spørgsmål i kategorien; MS Windows

Hvorfor?

Fordi jeg får denne meddelelse: http://www.kandu.dk/pageerror.aspx aspxerrorpath=/groupview.aspx

Hvis jeg svarer på et spørgmål ...i en hvikensomhelst kategori, får jeg igen meddelelsen:

http://www.kandu.dk/pageerror.aspx?aspxerrorpath=/groupview.aspx

..og så må jeg bruge 'TILBAGE' knappen ..og vælge 'OPDATER' på siden før 'budskabet' er nået igennem og mit indlæg/kommentar er registreret.

SÅDAN har det været i mindst 1 år.

Det er således i ALLE de browsere jeg har installeret i FULD opdateret version:

IE 8
Firefox
Google Chrome
Safari
Opera

..og sådan er det også på 'andres' computere og operativsystemer, når jeg log'er in dér

Hvorfor?

Hvad er det liiiige for 'PARAMETRE' der bli'r logget af kandu.dk ...og med hvilket formål?

Spørgsmål 2:

Hvilken browser finder I, er hurtigst på kandu.dk ???

Selv synes jeg pr. d. 17-12-10, at Opera browseren er klart hurtigst

..og resten af dette spørgsmål er helliget REN sladder !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-10 17:09

...og </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-10 17:18

Jeg tænkte:
Hvis andre brugere har 'opdaget' sådanne anormaliteter på www.kandu.dk?
..så ville jeg bli' glad for, at høre nærmere derom.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-10 17:20

Tja...

Det er jo det sædvanlige med Kandu....

De har LIGE været "næsten nede" et par timer - så mon ikke bare de "roder" med siderne...

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 498 point
Dato : 17-12-10 17:22

Citat
..og så må jeg bruge 'TILBAGE' knappen

Den har også været med jævne mellemrum her - i mindst 3 år

Ofte skal der "send"es 2 gange før den går igennem......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-10 17:22

Citat
Der er desværre sket en fejl

Der er desværre sket en fejl på den side du prøver at vise.

Prøv igen om et par minutter. Hvis fejlen bliver ved med at opstå, så send os en e-mail : Service.dk

Med venlig hilsen

Teamet bag Kandu.dk

Denne kommer så imellem de 2 sendinger

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-10 17:27

Citat
..været "næsten nede" et par timer

Vrøvl: Læs hva' jeg skriver ...og jeg MENER det:
Citat
SÅDAN har det været i mindst 1 år.

..for undertegnede ...det er.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-10 17:30

Citat
og jeg MENER det:

Det gør jeg OGSÅ.....

Kandu´s server er fra boerkrigen - sådan har det altid været - "reklamerne" stjæler al kraften

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-10 17:31

,,og div. e-mails bli'r tilsyneladende ikke taget; Ad Notam!

..men der er nok sket en'fejl' *LOL*

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-10 17:34

Citat
men der er nok sket en'fejl'

Nemlig - så siger man ikke noget forkert

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-10 17:36

Måske alle henvendelser pr. e-mail bli'r betragtet som et: DDoS angreb
..fra fremmede 'magter'
DDoS = Distributed Denial of Services ???
Så 'farlig' er jeg altså heller ik'
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-10 17:41

Citat
Så 'farlig' er jeg altså heller ik'

Det er jo DIN version Kandu har måske en anden "version"

Men trøst dig - svaret findes.....

Det bliver ALDRIG bedre

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-12-10 17:56

Citat
Kandu´s server er fra boerkrigen

Mon ikke vi skal et par ÅR længere tilbage, er dog ikke helt sikker
men andre kan vel rette mig.

IE8 er rimelig langsom herinde = reklamerne jeg filtrerer fra.

Men hvad, der kommer vel en opdatering af systemet, eller andet,
som gør det hele endnu langsommere.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-12-10 21:51

Tja - så har jeg et endnu værre problem.
Det kunne ikke lade sig gøre at hæve med 10 point i et spørgsmål til Molokyle

Det er måske min trådløse forbindelse som falder ud når der skal koresponderes med Kandu på en svag forbindelse.
Screamer radio falder også ud. Men kommer dog tilbage selv.

Det går i øjeblikket hurtigst med den nye Google chromem i forhold til IE7 og FireFox.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-10 10:09

Hmm.... vi/jeg må så nok leve med det lille irritationsmonent

Hos mig er Opera 11.00 Build 1156, nu hurtigere end Chrome 8.0.552.224, Firefox 3.6.13 og Safari 5.0.3 (7533.19.4) Alle uden overflødigt 'tingel-tangel' installeret ..andet end de plug-in's der skal til for at benytte JAVA og Flash.

Dette gælder kun kandu.dk. På sider med intensiv brug af Javascript er Chrome hurtigst ..som du bemærker Eyvind.

Hvad skal du egentlig med IE7 ? Hvorfor ikke 8'eren? Den har jo en kompatibilitets-knap, så du selv bestemmer hvorledes 'motoren' skal køre. Indehavere af sider med IE7 kode kan jo blot indsætte en enkelt linie umiddelbart under <title> ..</title>, så renderer IE8 som var det 7'eren:
Kode
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=EmulateIE7" />

Jeg har ikke helt kunne gennemskue hvad kandu.dk benytter, men som ved brug af oventående, så forsvinder kompabilitets-knappen fra menu'erne ved siden af adressefeltet i browseren, når man besøger siden. Kandu.dk benytter modulær XHTML 1.1, hvorfor implementationen nok er skjult i XML koden (DTD,Shema, XLS-FO, Xpath..eller hva' de nu har valgt at køre med).

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-10 10:24

Eyvind -> Jeg havde nu ingen problemer med at hæve indskuddet med 100 påængår

Jeg synes at jeg på et tidspunkt læste under sidste opdatering af kandu.dk, at man ikke længere kunne hæve med 10, men kun med 20. Om det passer? ..skal du nok spørge vor arkivar ans om
<MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-10 10:56

Eyvind -> Nu ved jeg heller ikke om du har prøvet Opera 11?
Citat
Javascript-motoren Carakan fået en overhaling, der gør browseren til en af de hurtigste på markedet i det område.

http://newz.dk/opera-11-frigivet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-12-10 15:48

Det er længe siden at jeg afprøvede Opera udgave ??
Den drillede med et eller andet og røg ud.
Xp med IE6
Vista med IE7
Win7 med IE.................ja gæt en gang IE8

Ubuntu med FireFox

Ubuntu Mint får snart lov til at køre med den nye Opera

Og det var meningen at jeg ville bygge min egen browser med visual basic 6, men det er ikke blevet til så meget, for der er alt for meget kønt at kigge på, og de har næsten ikke noget tøj på.

Der skal ryddes op og sorteres når jeg kommer hjem.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-10 16:39

Bortset fra hastighed, så synes jeg også at Opera i nyeste klæder er klart den mest intuitive browser at benytte:

Nem at finde rundt i (...skide smart med den dersens MENU i venstre side), så man ikke skal lede højt og lavt efter de ting i; opsætning, favoritter, mm. man nu har brug for at pille ved/stille på.
Ka' kun anbefales
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-12-10 20:38

Savner min ZX81, En skøn tid hvor 2 var resultatet af 1+1 og ASCII grafik var en fasinerende kunst :)
Kandu indeholder(behøver ikke at indeholde) meget teknisk ud mod brugeren, og dog har den altid,
været fejlende og langsom i forskellig grad..
Hvis browsere var biler der kørte på internettes motorvej, og sider som kandu var en bygning man enterede, ville man straks se at indkørelsen manglede undergrund,
et hurtig kik til højre, ser man et par "Men In Black"(det hemmelige team) på en stige 4 meter oppe,, afhjælpe vejproblemet med en pensel og en tube ringeklokker..

Egentligt er det ligegyldigt om det hele er bygget med lego eller apxt ,cobol, pacal, .. osv..
1+1 er stadig 2, det er bare blevet mere kompliceret end nødvendigt.. meget!!
Bliver det mere, bliver det ubrugeligt, og fremtidens browser hedder blyant !!

DING-DONG Tabarnak

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-12-10 20:40

Kandu indeholder(behøver ikke at indeholde) meget LIDT teknisk ud mod brugeren,

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-12-10 16:01

natmaden ->
Citat
En skøn tid hvor 2 var resultatet af 1+1

..du glemmer HP's lommeregner..eller LISP; hvor 2 var resultatet af : + ( 1 1 )

http://abhishek.geek.nz/docs/features-of-common-lisp/
Polsk notation

..for ik' at snak' om den omvendte polske notation:

http://en.wikipedia.org/wiki/Reverse_Polish_notation
Ringer der en (Jule-)klokke?
Joeh... det var tider !
Så ku' 12-13 årige halv-hjerner nemli' ikke sidde hjemme og skrive overflødige app's, når de pjækkede fra skole ..og prale med; hvor dygtige de var
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-12-10 16:40

Nåeh... jeg må hellere lukke af for dette plader
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 21-12-10 16:42

Tak for svaret refi.
Godt så... nu ved jeg; det ik' bare er mig
</MOLOKYLE>