/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
p-skive
Fra : bsorensenas
Vist : 1401 gange
100 point
Dato : 17-12-10 15:30

Er der nogen der ved om man kan få en automatisk P-skive der kan bruges til en Suzuki Alto fra 04?
Kan man selv montere den? Og hvad er prisen?
Det var 3 spørgsmål. Jeg ved ikke om der er nogen der passer til bilen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-12-10 15:36

Sidste år fik jeg en Jacob Jensen til små 1000 kr i Julergave,
den passer til alle biler og siden har jeg ikke fået nogen parkerings bøder...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-12-10 15:43

P-Watch® er et elektronisk parkerings-ur, som automatisk sætter parkeringstiden, når du parkerer.
http://www.p-watch.com/

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-12-10 15:45

Den ser sådan her ud,
nok dyrere men også smukkere end p-watch...

http://sbh-agentur.dk/jacob-jensen-/

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 17-12-10 15:46

Du kan bruge disse, og alt efter hvor snild du er, kan du selv montere den.
Bilka har til tider på tilbud til under 500 kr.
http://autofix.nu/produkter/40-p-watch/

Du kan finde monteringsanvisningen på P-Watch`s hjemmeside
http://www.p-watch.com/Files/Billeder/pdf/Monteringsvejledning%20P-Watch%20FS03.pdf

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-12-10 16:37

Vi ved jo ikke hvor smart du er . Når du spørger som du gør skal du nok have en anden til at montere for dig.

Accepteret svar
Fra : g_h

Modtaget 100 point
Dato : 17-12-10 16:50

Jacob Jensen modellen skal bare klæbes fast til vinduet.
Den har dog visse mangler og funktionsfejl, da der bla. ikke er lys i displayet indvendigt, så det kan være svært at aflæse og indstille den manuelt, når det er mørkt.
Der er også flere kunder, der klager over, at den ikke altid registrerer, at bilen flytter sig.
Jeg har selv observeret, at den ikke registrerer at bilen køres ca. 800meter ned af gaden, for igen at parkeres.
Den registrerer rystelser, men er de ikke kraftige nok, skal man huske at kontrollere tidsvisningen, når man forlader bilen.
P-Watch er mere indvilket at montere og det kan ikke anbefales, at man selv starter dette projekt, hvis man ikke er erfaren, udi montering af elektrisk udstyr i biler.
Selve funktionen af P-Watch er dog meget mere sikker, end den anden model, for den registrerer både rystelser og om motoren er startet, fordi den er elektrisk forbundet med bilen.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-12-10 16:54

Hos flere mekanikere er der tilbud - hvis du både køber det og får det monteret på værkstedet.

Bare så du lige undersøger det før du køber noget, som du ikke selv kan installere- for så senere at betale endnu mere på værkstedet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-12-10 17:19

>at den ikke registrerer at bilen køres ca. 800meter ned af gaden

Det kan jeg bekræfte, men betyder det noget,
den forhøjer jo til hele næste kvarter, og så har man derefter den fulde parkerings tid...

Jeg havde lidt problemer med det i starten, men nu ikke mere, og kan fortsat anbefale Jacob Jensen,
der bare klæbes fast på forruden med den påsatte tape.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-10 17:47

Citat
der bare klæbes fast på forruden med den påsatte tape.

Hvor længe virker den i en ÅBEN Porche

Godkendelse af svar
Fra : bsorensenas

Dato : 17-12-10 19:47

Tak for svaret g_h.