/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook kan ikke åbnes
Fra : jansler
Vist : 1641 gange
200 point
Dato : 17-12-10 08:11

Hej

Min bærbar lukkede ned pga strømmangel. Når jeg tænder for den, kan jeg ikke åbne Outlook 2003.

Jeg får flg besked:
Programmet kunne ikke starte korrekt (0x0000005) Klik OK for at lukke programmet. Det er jeg så nødt til at gøre.

Et godt råd til hvor jeg kan få åbnet Outlook?

På forhånd tak.
Jansler

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-12-10 08:21

prøv systemgendannelse

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 17-12-10 08:51

Det har jeg lige prøvet, men der er ingen ændringer.
Kan jeg evt. finde et tidspunkt tidligere og lave en gendannelse. Og hvis, hvad så med de mails, som er blevet hentet her til morgen?

Eller skal jeg lave noget helt andet?

På forhånd tak.
Jansler

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-10 08:52

Error code 0x0000005 er en STOP kode.

For at afgøre årsagen skal man/vi også bruge information om, hvilke flags værdier der tilknyttet stop-koden.

Ofte vil det være et program der prøver at skrive til 'ikke-eksisterende' RAM. Måske er noget af din RAM gået til 'de evige komponentmarker' under uheldet?

Hvis ikke det er tilfældet? Så kan der være introduceret en fejl i registreringsdatabasen vdr. Outlook.

Prøv at rense din reg.base for ugyldige registreringsværdier. Prøv evt. med Ccleaner fra Piriform:

http://www.piriform.com/ccleaner

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 17-12-10 09:00

Findes der ikke en gratis udgave. Prisen er CCleaner - Priority Support (€19.95) ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-12-10 09:02
Kommentar
Fra : jansler

Dato : 17-12-10 09:17

Tak for linket. Desværre så har det ikke hjulpet. Andre gode bud

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-12-10 09:28

Du skal finde denne fil på din Computer "scanpst.exe" og reparerer din outlook fil

den ligger som regel her
drive:\Program Files\Common Files\System\Mapi\LocaleID\scanpst.exe

Bemærk hvis det er en dansk office så udskift "LocaleID" til 1030 samt den kan ligge i en skjult mappe

altså
c:\programmer\Common files\system\mapi\1030\scanpst.exe
eller c:\programmer\fælles filer\system\mapi\1030\scanpst.exe

din outlook.pst fil
skulle ligge her
C:\Documents and Settings\User Profile\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\outlook.pst

husk at udskifte "User Profile" med dit brugernavn....

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 17-12-10 09:55

Det lyder rigtig godt, men....

Jeg har den danske version. Jeg kan komme til C:/ProgramFiles/Commen Files/System/ og så går jeg i stå for jeg har ikke Mapi, men følgende mapper:

Ado
da-DK
en-US
msadc
Ole-DB
DirectDB.dll - programudvidelse
wab32.dll - programudvidelse
wab32res.dll - programudvidelse

Min / skal vendes - det ved jeg godt, men tasten virker ikke, så jeg går i stifinder og klikker mig frem - bare til info

Hvad gør jeg nu?

Ptf

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-12-10 10:05

scanpst kan gemme sig her

c:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE12\

eller
C:\Program Files\Common Files\System\MSMapi\1033\Scanpst.exe

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-12-10 10:08

er det win7 eller vista ligger din outlook fil her
C:\users\”you profile name”\appdata\local\microsoft\outlook\outlook.pst.

bemærk, udskift "you profile name" med dit brugernavn

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 17-12-10 10:23

Hej igen

Så fanddt jeg det. Min sti hedder C:\Programmer(x86)\.... og så kører det.
og her er der en fin mailikon med et lyn igennem: Repaprationsværktøj til Indbakken. Her kan jeg finde den fil som skal scannes. Under Indstillinger kan jeg vælge: Overskriv, tilføj, ingen logfil. Hvilken skal jeg vælge?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-12-10 10:27

det bestemmer du selv, i log filen kan du se hvad den har lavet..
den sletter ikke din outlook fil, men vælg backup af din outlook fil

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 17-12-10 10:49

Hej igen

Jeg har et problem. Når jeg vælger gennemse, så kan fint gå til Computer\C: så vælger jeg Brugere og mit eget navn. Derefter har jeg kun mulighed for at vælge dokumenter (almindelig filer) og andre almindelig ting. Jeg kan ikke komme videre til Local settings og application data m.m. Hvad gør jeg forkert?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-12-10 10:53

du skal åbne så du kan se "skjulte filer"

prøv at se en lille guide her
http://www.it-artikler.dk/2008/06/12/vis-skjulte-filer-og-mapper-i-windows-vista/

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 17-12-10 11:20

desværre det virkede ikke.

(IT-artiklen er god - har har fået åbnet alle skjulte mapper)

Har du andre gode råd - det håber jeg

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-12-10 14:10

Har du prøvet at geninstallere Outlook

Citat
Control Panel > Add/Remove Programs > Microsoft Office > Highlight > Change > Add or Remove Features - Outlook. Uncheck Outlook and follow the on screen instructions.

When Outlook is uninstalled repeat the procedure and check Outlook and follow the onscreen instructions to install.

http://www.windowsbbs.com/microsoft-mail-outlook-outlook-express-windows-mail/80881-how-reinstall-outlook-2003-a.html#post440547

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-10 14:19

Geninstallation lyder som en gó' ide
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 200 point
Dato : 17-12-10 14:45

hvilken fejl får du nu ??

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-12-10 14:51

kør disse 2 kommando'er

start kør >>outlook.exe /resetfolders
start kør >>outlook.exe /cleanviews

de som regel kun køres een gang

Kommentar
Fra : clou

Dato : 17-12-10 16:58

Har du ikke din Office cd et sted, hvis du har den, så sæt den i cd-drevet og kør en reparer af programmet, så virker det igen!

Har du ikke selv en cd, så lån en til at reparere med

Clou

Godkendelse af svar
Fra : jansler

Dato : 18-12-10 13:13

Tak for svaret dk.

Tusinde tak til alle

Dk. får point for tålmodigheden.

Det lykkedes at få Outlook på igen ved at fjerne og geninstallerer.

God jul og endnu engang MANGE tak for jeres hjælp.
Jansler

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-12-10 13:25

Velbekomme