/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Christian Bergstrøm Ålborg - Igen
Fra : nykulhuse
Vist : 709 gange
29 point
Dato : 16-12-10 15:02

Jeg var lidt hurtig i går til at acceptere , ikke fordi det ikke var et godt svar, men fordi jeg ikke har tjek på denne side., og så havde jeg ikke flere point, så jeg måtte vente til i dag, med at skrive. Du der svarede mig - Svendgiversen , hvor finder jeg de oplysninger du gav mig, på en Christian Bergstrøm fra Karlstad, Varmland, Sweden? Hvilken søgemaskine skal jeg bruge
vh
nykulhuse

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-12-10 16:27

Du søger her i FS: Family Search

http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp

du skriver Christian og Bergstrom med o.
(Mormonerne i USA kender jo ikke vort ø).

Så vælger du born og et årstal omkring 1760 og en margin, eksempelvis +- 20 år

og så vælger du Sweden for søgning i Sverige.
(Denmark for søgning herhjemme)

Kommentar
Fra : nykulhuse

Dato : 17-12-10 09:14

Tak for tipset, jeg har været inde og kigge, men dataerne passer ikke med min ane, men du lærte mig at søge på siden. Jeg accepterer dit svar, men venter lige lidt med at krydse af , da jeg ikke har så mange point.
Så jeg må lede igen, det er bare så ærgerligt når man går i stå. Måske skal jeg en anden vej, han var jo stolemester i Ålborg, hans adresse har jeg også, så der må vel være et borgerbrev/næringsbrev, hvor jeg måske kan få oplysninger på, hvor han kommer fra

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 29 point
Dato : 17-12-10 09:36

Du kan jo også se her under indvandrede
http://ddd.dda.dk/

men der er han ikke, nok for gammel

og du kan jo prøve FS også i Norge og Tyskland

Kirkebøgerne her
http://www.sa.dk/ao/

har du jo set på

Det er de 3 vigtigste steder at søge.

Og det koster ikke points at akceptere, tværtimod får du 5 points tilbage...

Godkendelse af svar
Fra : nykulhuse

Dato : 17-12-10 09:52

Tak for svaret svendgiversen.