/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Christian Bergstrøm Ålborg
Fra : nykulhuse
Vist : 1352 gange
20 point
Dato : 15-12-10 09:18

Jeg er gået i stå med at finde min ane fra Ålborg. dvs. Jeg har fundet, at han har været gift 4 gange og hans efterkommere har jeg fundet, men, jeg kan ikke finde ud af, hvor Christian Bergstrøm som er stolemagermester fra Ålborg, hvor han kommer fra, er der nogen der har et godt råd. Jeg har søgt i kirkebøger fra Ålborg

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-12-10 09:27

Dem er der jo nogen stykker af, hvis du skrev ca. hvor gammel han var, var det lettere...

1. CHRISTIAN BERGSTROM - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Christening: 23 JUN 1865 Skibsted, Aalborg, Denmark

2. CHRISTIAN BERGSTROM - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 09 DEC 1795 Vor Frue, Aalborg, Aalborg, Denmark

3. CHRISTIAN BERGSTROM - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 25 JUL 1798 Vor Frue, Aalborg, Aalborg, Denmark

4. CHRISTIAN BERGSTROM - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 29 DEC 1802 Vor Frue, Aalborg, Aalborg, Denmark

5. CHRISTIAN BERGSTROM - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 19 DEC 1804 Vor Frue, Aalborg, Aalborg, Denmark

Kommentar
Fra : nykulhuse

Dato : 15-12-10 09:43

Jeg har regnet mig tilbage til at han er født ca. 1758/59. dør 24-7-1810
Nr. 2.3.4.5. kender jeg, og nr. 1 da lever han ikke længere.
Jeg er ny og må lige lære denne måde at søge på jeg takker for din hurtige reaktion på mit spørgsmål

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-12-10 09:59

Family Search har ikke nogen født i det tidsrum og han er vel næppe født på Als?

1. Christian Friderich Ludwig BERGSTROM - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 20 Jul 1768 Augustenborg, Sonderborg, Denmark

2. Christian Wilhelm BERGSTROM - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 30 Jul 1772 Augustenborg, Sonderborg, Denmark

Kan han være indvandret fra Sverige??

De 4 du kender er jo gift, ikke født, det pågældende år, og kunne jo være født ca 1759???

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-12-10 10:04

Her er han:

Aalborg, Fleskum, Aalborg Købstad, Nørregade Sønders Side, , 540 10 Familie, FT-1801, B6100
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Christian Bergstrøm 42 Gift Huusbonde Stolmager Mæster
Anne Christensdater Møller 32 Gift hans Kone
Anne Kierstine Holst 11 Ugift Hendes Datter
Lars Pedersen 2 Ugift deres Søn
Jacob Berg 33 Gift Skomager Mæster Arbeider som Swend

42 år i 1801 altså født ca 1759, men der står ikke hvor han er født,
bemærk skomager mesteren også har et svensk navn...

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 10 point
Dato : 15-12-10 10:18

Her har du ham han måske er opkaldt efter:

1. Christian BERGSTROM - Ancestral File
Gender: M Birth/Christening: 10 Feb 1739 <Karlstad, Varmland, Sweden>

Også stolemager svenden har et svensk navn, så de kommer nok derfra???

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-12-10 10:35

>Nr. 2.3.4.5. kender jeg...

Nummer 3 er da ham du søger:

CHRISTIAN BERGSTROM
Marriages:
Spouse: ANNE CHRISTENSDR MOLLER Family
Marriage: 25 JUL 1798 Vor Frue, Aalborg, Aalborg, Denmark

Prøv at finde dette ægteskab i kirkebogen, der står nok hvor han kommer fra?

Iøvrigt en rodet familie, hendes med flere børn, ikke Bergstrøm...

Kommentar
Fra : nykulhuse

Dato : 15-12-10 10:37

Jeg er imponeret af alle de svar jeg får denne vej. Tak
Jeg har været i Kirkebøger fra Agustenborg men kan ikke finde et link til Christian Bergstrøm fra Ålborg. Ft 1801 kender jeg også, men bemærkede ikke at den svend der boede der, havde et svensk navn. Det var nyt.
Jeg har tænkt over at han måske kommer fra Sverige eller Norge

Godkendelse af svar
Fra : nykulhuse

Dato : 15-12-10 10:43

Tak for svaret svendgiversen.