/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Blomberg GUN1200W opvaskemskine
Fra : ppk
Vist : 1350 gange
300 point
Dato : 12-12-10 10:05

Hej

Er der nogen her inde der kan fortælle mig hvor gammel, ovenstående maskine er ?

Vil gerne vide det fordi, den kan ikke pumpe vandet ud og har prøvet forsigtigt at bruge en svopper nede under risten i håb om at kunne løsne pumpen. men det lykkedes desvære ikke

Så hvis det viser sig at den er alt for gammel, kan det nok ikke svare sig at rep. på den, da man jo ikke får meget arbejde m.v. udført for 1.000 kr.

Og da det i forvejen er super svært at få den ud fra under køkkenbordet, var det måske smart at købe en anden.

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-12-10 10:20

Hej med dig.
Ja det er en ældre sag du har.
Og ikke specielt økonomisk kan jeg se.
Hvis jeg var dig ville jeg købe event. her en ny ....netop på kampange tilbud.
http://www.wupti.com/Produkter/Hvidevarer/Opvaskemaskiner/273517/Bosch-SGU54E02SK.html

Som du kan læse dig til bruger denne kun 13 L. vand på en opvask...hvorimod den du har bruger
45 L.

Prisen er helt fin på den jeg linker til OG så er det bare en god maskine.

Rep. omkostningerne på den anden løber hurtigt derop ad.
Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-12-10 15:51

ppk, nu må du vist snart få den maskine udskiftet. Du døjede jo også med slatdoseringslampen i februar 2010, så nu skal den vist på plejehjem.

En fin maskine piaskov linker til. Den kan hurtigt tjene sig ind.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 12-12-10 17:12

Du kan få den samme maskine i Elgiganten for 2798,00 kr frit leveret. Der er en krone at spare

Blombergren er en ældre sag vist, så skift den ud.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 12-12-10 18:18

Fijala ja du har fuldstændig ret i din iagtagelse, den har drillet før så en Blomberg skal det så nok ikke være mere.

Men jeg kan stadig ikke huske hvor gammel den er !

Og linket piaskov henviser til ser også godt ud, men jeg er nok ikke til at købe hvidvare over nettet.

Men jeg har kigget en del på denne her maskine http://www.skousen.dk/Avisvarer-724.aspx?ProductID=SHOP6_033648&VariantID som jeg kan købe i vores by, det er alt andet lige noget nemmere.

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-12-10 18:47

Den fra Skousen ser også ud. (og så til de komunist priser)
Prisen er ok

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-12-10 19:36

@ppk.
Du skal ikke være nervøs for at købe gennem wupti.
Vi og vores datter og svigersøn har handlet der meget.
Intet at udsætte på dem.
God service.
Jeg medgir' da jeg også var nervøs første gang...men rooolig nu..ingen problemer.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 12-12-10 22:09

Hej piaskov jeg har da også handlet flere andre ting på nettet ! men syntes at hvidevare er mere betrykkende at købe lokalt, hvis der skulle være reklamationer.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-12-10 22:19
Accepteret svar
Fra : Bassebo

Modtaget 300 point
Dato : 13-12-10 17:21

Prøv at tage afløbs slangen af og se om den kan pumpe ud i en spand for at se hvor problemet er om det er maskinen eller afløbet......Ellers kan man også rense pumpen for der kunne jo sidde et glasskår eller ligende i pumpen........
Hvis man kan høre at pumper " knurrrrr " og ikke pumper ud sidder der noget fast i pumpen og tag og tøm maskinen ud og tøm den helt for vand og lig den ned på ryggen og tag bunden af og afmonter lensepumpen og tøm den for fremmede legmer og maskinen køre igen....... man kan faktisk næsten ikke brande en lensepumper af........

Bassebo...

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 13-12-10 21:01

Hej Bassebo

Har prøvet at hive slangen af og lagt den i en spand, men der kom intet ud. men kan ikke rigtig vudere om pumpen prøver at køre !

Men tror nu nok at når jeg alligevel skal have alt den ballade med at få den fri af køkkenbordet, stiller jeg nok en ny ind. Magter næsten ikke at skulle hive den ud igen inden for det næste halve år, da det er noget med at skille det halve køkkenbord og kile det op for at det kan lade sig gøre.

Men ellers tak for din hjælp.

Hilsen
PPK

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 13-12-10 21:01

Tak for svaret Bassebo.