/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
HTC Desire HD ingen operatør kontakt
Fra : timeglas
Vist : 1512 gange
300 point
Dato : 12-12-10 09:59

Hejsa

Når der kører et program på min HTC Desire HD, så kan folk ikke få kontakt til min mobil. De får at vide at der i øjeblikket ikke er kontakt til mobil. Ligeså snart jeg lukker programmer ned, så kan man få kontakt igen. Er der nogen der har prøvet det samme? Har Bibob som operatør.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : andre123

Dato : 12-12-10 10:35

Er det noget specifikt program, der får mobilen til at opfører sig så'n, eller er det et tilfældigt program ??

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 12-12-10 12:26

Nu har jeg fundet ud af at det er hver gang den går i dvale. Lidt besværligt, for så er det jo hvergang jeg har den liggende stille at man ikke kan ringe til den. Når jeg åbner skærmen er der ingen problemer.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 12-12-10 14:04

Sådan plejer Desire HD ikke at opføre sig. Hvis problemet er opstået efter et stykke tid med telefonen, så gå ind i > Menu > Indstillinger > SD-kort og intern lager og vælg > Nulstilling af fabrikksdata. (Alt, hvad du selv har lagt ind på den interne hukommelse bliver slettet).

Og hvis telefonen har opført sig sådan lige fra dag ét, skal den jo nok til reperation.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 12-12-10 17:16

Hej Rellom

Jeg har været inde ved skærm og foretage en G-kalibrering. Hvad er det for en kalibrering? Syntes at jeg kan ringe til den nu selvom den er i dvale ???

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 12-12-10 17:24

Øv og så ikke alligevel

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 12-12-10 19:31

Prøv og gå ind her. Der kan du få svar.

http://androidforum.dk/forum/

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 300 point
Dato : 13-12-10 06:04

Timeglas > Jeg ville nu heller ikke tro, at en g-kalibrering kunne løse problemet. Men hvis problemet ikke har været der fra dag ét, burde det hjælpe at nulstille fabriksdata, for så bliver telefonen, som den var da du købte den.

Men har problemet været der fra start, skal den desværre nok til reparation.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 13-12-10 06:08

PS! Problemet kan muligvis også ligge hos Bibob, som desværre slet ikke er, hvad de har været. Så hvis du har et andet simkort, så prøv at sætte det i telefonen og se, om det løser problemet.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 13-12-10 13:12

Nu får jeg tilsendt et nyt sim kort fra Bibob og afprøver lige dette. Prøvede en kollegas sim kort og her gik den automatisk på telefonsvarer. Denne kollegas sim kort var dog helt tilbage til debitel tiden, så måske er det alderen for sim kortet der er problemet.

Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 13-12-10 16:11

Tak for svaret Rellom. Øv HTC mener den skal til reperation.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 13-12-10 18:43

Det har HTC desværre nok ret i, men prøv lige først med dit nye simkort - man kan jo være heldig.