/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløst netværk i stationær computer ?
Fra : Pytten1510
Vist : 722 gange
50 point
Dato : 10-12-10 22:48

Hej

Kan nogen fortælle mig, om man kan få et trådløst netværkskort til en stationær computer ?
Det er en Dell Inspiron-560, med windows 7.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 10-12-10 23:02

Ja da, det kan du sagtens, men det kræver naturligvis at din computer har et trådløst netkort.
Fuldstændig lige som med en bærbar

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-12-10 23:12

Citat
men det kræver naturligvis at din computer har et trådløst netkort

Har Du fundet noget nyt og ukendt fjolletobak

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 10-12-10 23:19

Kan du også fortælle mig hvilket kort jeg skal have til den ? Ved ikke hvad det er for et bundkort der sidder i computeren

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-12-10 23:21

Du kan bare putte en USB dims i PC'en

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-12-10 23:26
Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 10-12-10 23:33

Ok....det var nemt....har det nogen betydning, hvis man køber en netgear usb-dims...når det trådløse kører på en D link router ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-12-10 23:40

Og fordelen med et USB adapter (trådløst netkort) er at det kan forlænges med en almindelig USB forlængerledning.....................som jeg bruger lige nu og min adapter hænger ud af vinduet.

Når du har installeret driveren og programmet til din USB adapter - så bør du holde øje med at det er den rigtige router du kobler dig til.....................hvis der er flere i nærheden.
Routeren viser sig med et navn.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-12-10 23:44

Der bør ikke være noget problemer med at blande routere og trådløs-usb-dims af forskellige mærker, det er mest et spørgsmål om hvad de har i den nærmeste computer butik. Der er dog forskel på hvor hurtigt de forskellige USB-dimser kan køre.

Jeg ville nok ikke vælge en af de helt små USB-dimser, da jeg tror at de er lidt dårligere til at modtage signalet, hvilket kan betyde mindre rækkevidde.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 10-12-10 23:49

Når du skriver at jeg ikke skal købe en af de små...hvad er det så specifikt, jeg skal have fat i...? Vi har en 6 G forbindelse....routeren står på det værelse, hvor den trådløse dims skal bruges....

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 50 point
Dato : 11-12-10 00:09

En af "de små" kunne f.eks. være en af disse:
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=3442404

Den er nok lille og handy, men antennen er måske ikke så god, og til en stationær betyder størrelsen ikke så meget.

Hvis det er til samme rum som hvor routeren står, er der næppe de store problemer, men det kan være en god ide med et kort USB kabel, så du kan få USB-dimsen fri af computeren, for at få bedre modtage forhold.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-12-10 11:21
Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-12-10 13:44

tjek nu lige om computeren allerede har et trådløst netkort indbygget inden du farer ud og køber et.

tryk på start --> skriv enhedshåndtering og tryk enter --> kig under netværkskort

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-12-10 18:30

Integreret
10/100/1000 Ethernet-LAN på systemkortet

Valgfrit
Dell 1525 Wireless PCIe-netværkskort 802.11n (Trådløs netkort skal vist bestilles og købes særskilt)
Valgfrit 56K PCI data-/faxmodem

Set her:
http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/inspiron-560?c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs1&ST=dell%20inspiron%20560&dgc=ST&cid=41182&lid=1069546&acd=123649582820560

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 11-12-10 18:56

Tak for svaret BertelBrander.