/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
HD i Samsung DVD defekt?
Fra : kraller
Vist : 1569 gange
300 point
Dato : 10-12-10 17:27

Hejsa

Min Samsung DVD-HR777 harddisk optager er gået i baglås.

Jeg har (ja, det var måske for letsindigt) downloadet en SW opgrade på samsungs hjemmeside, lavet en skive og sat den i maskinen der herefter begyndte at installere. så lang så godt.

Da den var færdig, skete der ingen ting. jeg genstartede som der står på hjemmesiden.
Men den skrev bare "load" uden der skete noget.

Jeg fik skiven ud igen manuelt. Men det har ikke hjulpet.

HD er en 320gb seagate pipeline:
http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?vgnextoid=9539b5346d05a110VgnVCM100000f5ee0a0aRCRD&locale=en-US

Jeg har sluttet den til min PC med Sandbergs USB all-in-one adapterkabel, men kan ikke se den på PC'en.

Ville gerne ind og se root på den. der er ikke noget der skal gemmes. så en formatering kan sagtens bruges, men hva så med softwaren?

Nogen der har prøvet noget lignende??

Mvh
Kraller

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-12-10 17:57

Tror ikke at HD er deffekt, du har forsøgt at opdatere softwaren i eprom'en/rom eller hvad det nu hedder, ligesom man gør i en PC ved at flashe BIOS, og så er der gået noget galt så du ikke kan bruge den mere, står der ikke noget om Reset af maskinen?

Hvis du vil se hvad der er på HD kan du måske bruge en Ubuntu Live CD...

Kommentar
Fra : kraller

Dato : 10-12-10 18:04

seneste nyt

har fået adgang via kabel!

kan finde videofiler mm.

nogen idder til sw/formatering?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-12-10 18:54

Prøv at opdatere en gang til
pak firmware ud og brænd den til en ny tom cd
den hedder hr773_100407_14.ruf

brænd med
Multisession – No multisession
Finalize & Disc at once
Character Set : ISO9660 or Joliet Format

1) Press OPEN/CLOSE to open the disc tray.
2) Insert the update CD-R disc with the software update, label facing up
3) Press OPEN/CLOSE to close the disc tray.
? After Checking old and new version, select “Yes” or “No” with "<" or ">" on the
remote control.
*The Version is indicated by “XX.X.ModelName”
*If you don’t see the message above, try another disc.
Generally, this is caused by disc quality and by disc creating problem.
4) Press the Enter button on the remote control in order to update your unit.
5) It takes about 12 minutes to complete the update.
6) After removing the update disc, turn off the unit with power button. And after
closing a try with power button, the update is complete.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-12-10 19:08

Jeg har prøvet at opdater og skifte harddisk på en Philips harddiskoptager - du kan læse mine erfaringer her http://kandu.dk/Spg111769.aspx

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-12-10 22:55

Deraf kan man lære at diverse flash opdaderingen skal man være meget varsom med. Man skal især lade være hvis alt hidtil har fungeret. Opdateringenrne er ofte for at rette funktioner de færreste har brug for.

Kommentar
Fra : kraller

Dato : 11-12-10 13:05

@klaudi: det er præcis det jeg har gjort - uden held.

kan det reset'es på nogen måde.

Har haft HD ude og komplet på PC, uden noget resultat.

ku man bare formatere HD og lægge frisk firmware på......... er der mon en chance for det?

@bentjuul: kører den nye HD fint?
Tror du jeg kan finde en ny HD, sætte den i og så vil det spille...... eller ligger fejlen på chippen?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-12-10 13:22

Det hjælper ikke at lægge firmware på HD, da firmwaren er i en chip!

Ved ikke om du kan resette den, du bli'r nok nød til at gå til et service værksted

Tror ikke det hjælper med en ny disk...

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 300 point
Dato : 11-12-10 13:26

Citat
kører den nye HD fint?
Tror du jeg kan finde en ny HD, sætte den i og så vil det spille...... eller ligger fejlen på chippen?

Ja det hele spiller perfekt.

Hvad fejlen er hos dig, ved jeg ikke, men tilsyneladende er det pga opdateringen at du har fået fejl. jeg tror ikke det hjælper at skifte harddisken.

Jeg ville sende en mail til Samsung's support i DK og forklare dem problemet (husk serienummer) og spørge efter den rigtige/gamle software.

Jeg håber det lykkes for dig.

Godkendelse af svar
Fra : kraller

Dato : 11-12-10 14:33

Tak for svaret bentjuul. jeg har kontaktet samsung. så må vi se.........

@klaudi - tak for dine input. du sku ha haft halvdelen af pointene hvis det var muligt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-12-10 14:39

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-12-10 14:45

Selv tak -jeg sender lidt point til klaudi