/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
ARG!! Matematik.. Hvor mange løsningen?
Fra : MyMa
Vist : 674 gange
20 point
Dato : 09-12-10 20:26

Hey.. :)

Håber der er en derude kan klare mit problem..

Hvor mange løsninger har ligningen?

A) 0 B) 1 C) 2 D) 3 E) 4

Ved nemlig ikke hvor jeg skal starte og begynde, ved ikke engang hvad det er jeg har fat i..

TAK :D

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 09-12-10 20:41

Det er da godt nok et "par dage" siden jeg har gået i skole, men jeg synes ikke, at din ligning ligner noget af det jeg har mødt, hverken i folkeskolen eller på HF.

Kommentar
Fra : MyMa

Dato : 09-12-10 20:53

Går også på HHX :)

Kommentar
Fra : webm

Dato : 09-12-10 20:55

Citat
Ved nemlig ikke hvor jeg skal starte og begynde, ved ikke engang hvad det er jeg har fat i..

Det er nok kernen i problemet!

Hvad skal du bruge det til?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-12-10 21:03

Og en ligning plejer at indeholde (mindst) et lighedstegn???

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-12-10 21:09

Hvis du skriver ligningen ind i spørgsmålet er der større chance for svar...
Vh Ben

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 09-12-10 21:21

Citat
Og en ligning plejer at indeholde (mindst) et lighedstegn???

Også min tanke.

Men jeg har heller aldrig gået på HHX. ;)

Kommentar
Fra : MyMa

Dato : 09-12-10 21:34

Jamen jeg fatter det heller..

Det er sådan opgaven er..

"Opgave 1

Hvor mange løsninger har ligningen?

A) 0 B) 1 C) 2 D) 3 E) 4

Begrund svaret. "

Det er sådan opgaven ser ud. og den er til matematik timen imorgen.

Men godt det ikke kun er mig der ikke fatter det så hahah

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 20 point
Dato : 09-12-10 21:46

Måske er ligningen: a+ bx +cx^2 + dx^3 +ex^4= 0, eller modsat ax^4 etc...

Altså en 4. grads ligning der har 4 rødder, reelle og/eller imaginære,
hvis det er tilfældet burde den pågældende matematik lærer finde sig et andet job?

Kommentar
Fra : MyMa

Dato : 09-12-10 21:54

Det ser i hvert fald lidt mere normalt ud, eller i hvert fald noget man bare kan forholde sig lidt bedre til..

Men tror bare jeg dropper det..

Tak fordi i prøvede :)

Det vil jeg sige til hende :p hahaha

Godkendelse af svar
Fra : MyMa

Dato : 09-12-10 21:56

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-12-10 22:20

Selv tak,
men hvordan skal vi kunne konkurrere mod de "skævøjede", jeg mente de "dygtige" fra østen,
når ikke engang vore lærere kan formulere sig forståeligt?

Kommentar
Fra : MyMa

Dato : 09-12-10 22:28

Det ved jeg heller ikke.. Haha
Hvis alle som min lære så ser fremtiden ikke lys ud for danmark..

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-12-10 22:49

Mon ikke der mangler oplysninger

Som f.eks.
Hvor mange løsninger har ligningen

x — x(x — 1) + x(x — 2) — x(x — l)(x — 2) = 0 ?

A) 0 B) 1 C) 2 D) 3 E) 4 ...

hvilket betyder, du skal besvare ligningen med om løsningen er 0, om der er 1 løsninger, 2 løsninger, 3 eller 4 løsninger.