/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
fugtig scooter?
Fra : cmjensen
Vist : 1929 gange
20 point
Dato : 09-12-10 15:22

Hej.. Jeg har en keeway hurricane, ca. 2 måneder gammel kørt 1700km, der har ingen problemer været med den indtil for en uge siden, hvor den begyndte at opføre sig underligt.. Nu kan jeg slet ikke få den startet hvis den har stået udenfor, jeg er ret sikker på at det er fugt et eller andet sted.. Fordi har jeg haft den inde i baggangen natten over, starter den perfekt om morgenen, og kører perfekt... Når den så har stået udenfor i en halv dag eller natten over, kan den ikke startes.. jeg har købt nyt tændrør og tændrørshætte, det løste ikke problemet :(. Jeg har også sprayet tændrørshætten med fugtfortrænger, og der er kaburatorvæske i benzinen.. Elstarteren og kickstarteren lyder helt normal når jeg prøver at tænde den.. Nogen der har nogle bud på hvor der kan være fugt, og hvordan jeg får den til at starte igen?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-10 17:17

Hvorfor dog spilde tid på det...

Du henvender dig bare til forhandleren og får det fikset - der er GARANTI på

Kommentar
Fra : cmjensen

Dato : 09-12-10 17:18

Nej garantien er brudt, da jeg satte anden udstødning på og fjernede skiven :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-10 17:20

Jamen så skal/må den jo heller ikke køre

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-12-10 18:45

Den fugtforstrænger du sprøjter med er vel noget skidt, som i længden bare gør undt værre.
Det opløser og vasker den smule olie eller andet bort som ellers kunne modvirke en vandhinde.

Tag dyret ind og lad det tørre fuldstændig . Brug også en hårtørrer på tændingsdelene, eller afmonter og vask den for at tørre dem i bageovnen ved ca 80 °
Så smøre du alle tændingsdele, kabler hætter , tændspole forbindelse , gummi hætter mv med en god silikone. Den ms4 med pensel og ikke sprøjte. Derefter er der ingen fugtproblemer.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 09-12-10 18:48

Kom karburatorsprit i benzinen!

Kommentar
Fra : cmjensen

Dato : 09-12-10 19:25

@Transor jeg bruger Pronto fugtfortrænger, jeg vil prøve at skaffe mig noget silicone..

@alka Jeg har kaburatorsprit i benzinen som jeg skrev i mit spørgsmål :)...

Nogle bud på om det kunne være andet end tændrøret/tændrørshætten...? :)

Har lige en lille tilføjelse.. Inden den blev umulig at starte, startede den, men da den så blev startet og jeg gassede ned, fx. ved et lyskryds kom der en lille "klik" lyd hvorefter motoren ville sætte ud og hvis jeg så gav gas kunne jeg lige redde den fra at slukke.. Altså den vil gerne gå ud hvis den fik lov til det... :) Nogen der har oplevet lignende på deres scooter? :S

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 20 point
Dato : 09-12-10 19:57

Pronto er et middel som forhandlere tjener godt på . Det har ingen vedvarende virkning på andet end pengepungen.

Lad være med at bruge det på tændingsdele.

Fugt hvor som helst i hele tændingssytemet kan være et problem . Også isolatoren udvendig på tændrøret kan få en fugthinde som afleder strømmen.

Jeg ved ikke om du kan komme til højspændingsterminalen på spolen. Den og dens omgivelser burde også behandles.

Egentlig gør silikonen ikke så meget gavn på metaldelene. Det er gummi , bakkelith og porcelain, som skal behandled. Silikonen gør at fugt ikke kan trække en sammenhængende hinde, hen over fladen.

Godkendelse af svar
Fra : cmjensen

Dato : 09-12-10 20:16

Tak for svaret transor... Jeg vil smøre mine tændingsdele og ledninger ind i noget silikone istedet for pronto :) Håber det vil hjælpe på mit fugtproblem :)