/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
købe sand/grus i poser??
Fra : wibbi
Vist : 3933 gange
200 point
Dato : 07-12-10 16:53

Vi skal til at støbe (noget af) et kældergulv. Vi har købt cement og mangler nu ca. 150 kg sand/grus. Men kan det virkelig være rigtigt at man ikke kan købe denne mængde i poser, men er nødt til at kbe min. 1 ton?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-12-10 16:58

Hvis i har mulighed for at kører med trailer, er det så absolut det billigste at kører ud til en grusgrav

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 07-12-10 17:08

Desværre har vi hverken bil eller trailer

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-12-10 17:13
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-12-10 17:16

Så må søge hjælp blandt vennerne, skal du først have sandet hjem med en vognmand, koster han mere end sand/gruset

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 07-12-10 17:28

Til Katekismus: Jeg HAR googlet, tro mig! Der er masser af sten og grus at købe, men jeg vil ikke have et ton, men kun 150-200 kg!!!
Og det kan jeg ikke købe. Ikke en gang der hvor man køber cement.
Og heller ikke dér hvor du linker til.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 07-12-10 17:33

I mit område har XL-byg sand i "løs vægt".
Det kan afhentes i spande, baljer eller trailer.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-12-10 17:40

Jeg kan ikke forstå du er nødt til at købe et helt ton.

Når jeg skal supplere gruset på gangen i min køkkenhave- bestiller jeg 1 kubikmeter, uden vrøvl. Det bliver læsset af på fortorvet.

Men det kan være at det er anderledes når man bestiller på "landet".

Hvor I landet - sådan cirka bor du ? Altså hvilken region ?

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 200 point
Dato : 07-12-10 18:08

Jeg ved at man kan købe i plastsække her:
http://www.byggecenter.dk/

Men du skriver ikke, hvor i landet du bor, så måske ligger det ikke indenfor din "radius"?

Jeg kan godt nok ikke se poserne på deres hjemmeside, men jeg har selv købt dem dér, så jeg ved det kan lade sig gøre.
De links, du har fået af katekismus, kan måske også bruges? Bare fordi det ikke fremgår af hjemmesiderne, er det ikke ensbetydende med, at man ikke kan købe det dér. Ring og spørg i stedet

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-12-10 18:09

Skulle man købe et ton, ville mange ligge inde med grus - så har en af naboerne ikke en ladning til at ligge?
Det var lidt for sjov, for selvfølgelig kan man købe mindre portioner.
Du må lige fortælle hvilken egn, så er vi mange til at hjælpe.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 07-12-10 18:12

@smuller54: Hvad tror du at 1 kubikmeter grus vejer?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-12-10 18:17

Citat
Hvad tror du at 1 kubikmeter grus vejer?

sys bare ikke det var så meget ( måske var det også en ½ sidste gang )

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 07-12-10 18:20

Jeg bor i København og selvfølgelig er det muligt at man kan købe mindre portioner i nogle forretninger, men hvis man ikke har bil så er man afhængig af at kunne få det bragt og det kan da undre mig at man ikke kan købe det de steder hvor man køber cementen, for det kan man ikke!
For det havde jo været billigere hvis man kunne bestille det sammen med de andre byggevarer. Men jeg har opgivet og bestilt et ton og det blev små 900 kr!.
Men tak for jeres forsøg på hjælp og da jeg skal uddele points går de til pifo

Godkendelse af svar
Fra : wibbi

Dato : 07-12-10 18:20

Tak for svaret pifo.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 07-12-10 18:24

Velbekomme - og god arbejdslyst

Kommentar
Fra : Granitbutikken

Dato : 27-08-15 15:18

Hej alle

Jeg ved at dette er en gammel tråd og det er langt fra at det stadig er relevant, men hos Granitbutikken forhandler vi både sand og grus i almindelige 1.000 kg. poser, men også de mindre 500 kr. poser.

Grus: http://www.granitbutikken.dk/granitskaerver/
Sand: http://www.granitbutikken.dk/granit-belaegning/sand-og-grus/