/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Kopisikring
Fra : jom46
Vist : 741 gange
100 point
Dato : 05-12-10 19:29

Jeg vil gerne sikre at mine (udlånte) dvd'er med mine fotos ikke kan kopieres af den, der låner dvd'en. Hvordan sikrer man det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-12-10 19:43

Det KAN du ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-12-10 19:46

Selv kopisikringer fra store internationale firmaer kan ethvert skolebarn bryde....

Lovligheden kan så diskuteres....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-12-10 20:47

Refi har ret, du må bare stole på dem du giver de CD'er til opbevaring. Du kunne jo lægge dem i en aflåst kasse.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 05-12-10 20:52

du kan vel låne dem ud med et "copyright" hen over billedet?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-12-10 21:11

Selvfølgelig kan du sikre dig at der ikke er nogen der "låner" dine billeder...

Lad være med at låne dem ud, så enkelt kan det gøres

Kommentar
Fra : JørnDK

Dato : 06-12-10 07:10

Hej Jørn

Er det nogle spændende billeder, som du vil sikre dig imod at blive kopieret ...
Naturbilleder, rejsebilleder ?

Mvh Jørn

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 06-12-10 07:44

Der findes et hav af programmer som 'påstår' de kan klare opgaven:

http://www.cd-writer.com/cd_dvd_copy_protection.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-12-10 08:07

Her er et program som kan lave "vandmærke" på billeder, GRATIS til personlig brug
http://www.picture-shark.com/watermark_freeware_image_protect_gallery_default.htm

Godkendelse af svar
Fra : jom46

Dato : 06-12-10 23:20

Tak for svaret molokyle.
Du skriver "påstår", og jeg er fuldt ud klar over at alle koder kan knækkes. Men i det mindste ved kopi-bryderen at hun/han er ved at gøre noget ulovligt. Det i sig selv er fint nok.
mvh
JOM46

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-12-10 08:38

Velbekomme jom46

Korrekt: Det er naturligvis muligt at stjæle en bil med startspærre, men det er næppe noget man bare er 'kommet til'

</MOLOKYLE>