/ Forside/ Interesser / Helbred / Allergi / Spørgsmål
10  metteto 200
barbering-udslæt
Fra : solvej2
Vist : 2226 gange
100 point
Dato : 05-12-10 13:40

Hej med jer

Jeg barberer mig med skraver, men har jævnligt usslæt i ansigtet. Jeg
har konsulteret hudlæge, som ordinerede Nizoral, men uden den store
hjælp.
Måske kunne en elektrisk barbermaskine afhjælpe problemet væsenligt.
Jeg har hørt om flere, som er allergiske overfor skravere.
Er der nogle elektriske barbermaskiner, som er bedre end andre i mit tilfælde???

Hilsen Solvej2

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-12-10 13:45

Citat
Jeg har hørt om flere, som er allergiske overfor skravere

Og sikkert ligeså mange der er allergiske overfor maskiner

Citat
Er der nogle elektriske barbermaskiner, som er bedre end andre i mit tilfælde???

Smag og behag...

Du må prøve dig frem

Nogen kan ikke bruge andet end Philips andre kan kun bruge Braun - det er 2 forskellige skæreprincipper....

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 05-12-10 13:47

Jeg havde det samme problem og bruger nu en Phillips med 3 skær som kan renses under rindende vand efter barberingen og jeg har ikke problemer mere dog skal du ikke forvente en lige så tæt barbering.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 05-12-10 16:12

Få fuldskæg !

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 05-12-10 17:07

Da du hedder Solvej er det vel næppe barbering i ansigtet vi taler om eller hvad

Kommentar
Fra : solvej2

Dato : 05-12-10 17:33

Marc43
Sikken en humor du lægger for dagen......sindygt morsomt.......du er er godt nok sjov...

ChristaN- meget brugbart....

Refi-humoren er er bedre og lidt mere avanceret end dine forgængere

Kommentar
Fra : solvej2

Dato : 05-12-10 17:38

Otnob
Tak for et efter omstændigehederne ok svar.......

De dumme bemærkninger kan jeg godt undvære..........så
hvis der ikke er andre der kan komme med noget bedre, behøver I ikke at ulejlige med at skrive

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-12-10 18:36

Citat
Refi-humoren er er bedre og lidt mere avanceret

Der var INTET humor i det... Det var ramme alvor

Du læser da vist ikke HVAD der bliver skrevet....

HVAD mener du med noget bedre

Skal vi LEGE hudlæger

Der er da INGEN der kan fortælle dig HVORDAN du bør barbere dig - du må prøve dig frem eller lade skægget gro...

At du kender flere der ikke kan tåle skraber, løser jo ikke DIT problem...

Det MODSATTE er sandelig ofte tilfældet - og der ER kun to typer maskiner - roterende og vibrerende - men bevares - en gang VOKS kan vel også gøre det

Accepteret svar
Fra : marc43

Modtaget 50 point
Dato : 05-12-10 19:33

Philips og braun har vist 30 dages prøvetid.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 05-12-10 19:40

Det er godt at bruge Williams Lectric shave inden, det gør skægene stive og nemmere at få barberet af. Hvis ikke du bruger det skal du barbere dig om morgenen inden du vasker dig i hovedet.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 05-12-10 20:11

Hvis du nu barberer MED gro retningen og ikke imod gro retningen

får du væstenligt færre problemer

ved godt det bliver knapt så tæt, men dog tætter en elektrisk barbemaskine

hurra for din bemærkninger om tåbeligheder i svarene

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 05-12-10 20:47

Jeg har også sådan en Philips der kan vaskes. Jeg synes dog at braun gør det mere tæt men til gengældlarmer dem også mere.

Godkendelse af svar
Fra : solvej2

Dato : 07-12-10 06:29

Tak for svaret marc43.
-Det er måske værd at overveje.
Splvej2