/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Hvad skal der ske med Danmarks Akvarium?
Fra : bjarnefilm
Vist : 1452 gange
50 point
Dato : 05-12-10 11:59

Er der nogen, der ved hvad der skal ske med Danmarks Akvarium? Altså selve bygningen. Udstillingen lukker omkring 2012, fordi det hele flytter til Kastrup. Jeg har hørt et rygte om at bygningen er fredet, så når fiskene er væk, skal bygningen stå tom. jeg har også hørt et rygte om at bygningen skal rives ned. Jeg har også hørt et rygte om at bygningen skal rives ned og så skal grunden sælges, for at betale for det nye i Kastrup. Jeg er meget interesseret i fisk og kommer tit deroppe. Det vil næsten være synd hvis det bliver revet ned.

MVH
Bjarne

Kommentar
Fra : sne-fnug

Dato : 05-12-10 12:10

Nåh?

Det vidste jeg da ikke noget om -
Prøver at finde ud af noget ...

http://akvariesiden.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=355536

Kommentar
Fra : sne-fnug

Dato : 05-12-10 12:14

http://politiken.dk/kultur/article531378.ece

Jeg har spurgt Biblioteksvagten, men de åbner først kl. 14 i dag, Søndag ...

Afventer et svar ...

Måske ...

Kommentar
Fra : bjarnefilm

Dato : 05-12-10 12:18

Joh, den er god nok. De er begyndt at bygge i Kastrup. Samtidig har de stoppet store vedligeholdelses arbejder på bygningen i Charlottenlund.

Kommentar
Fra : bjarnefilm

Dato : 05-12-10 12:20

Første spadestik. Fredag den 1. oktober blev den officielle start på byggeriet af Den Blå Planet markeret.

Kommentar
Fra : sne-fnug

Dato : 05-12-10 12:22

Hmmm - Er kommet en del i Charlottenlund på det gode, gamle museum - Men det er jo længe siden, faktisk ...

Noget af en "Nyhed" du kommer med ...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-12-10 12:24

Tjaeh, bygningen er fra samme periode som Radiohuset i Rosenørnsstræde, og den er jo erklæret bevaringsværdig.

Kommentar
Fra : sne-fnug

Dato : 05-12-10 15:48

Intet nyt fra Biblioteksvagten ...
Eller fra Vest Fronten ...

Men som LuffeA, så rigtigt siger, så er bygningen vel bevaringsværdig ...
I aller højeste grad, da ...

http://da.wikipedia.org/wiki/Danmarks_Akvarium

Kommentar
Fra : sne-fnug

Dato : 05-12-10 15:52
Kommentar
Fra : sne-fnug

Dato : 05-12-10 16:01

Kontakt
Spørg her:

Ring/skriv til :

Udstillingsleder
Ditte Louise Weldingh
Kavalergården 1
2920 Charlottenlund
Direkte tlf: 39463134

Mobil: 22371544

Fax: 39620416
E-mail: weldingh@akvarium.dk

Hjemmeside: www.akvarium.dk

Ditte må vel vide det, skulle man da tro ...

Kommentar
Fra : bjarnefilm

Dato : 05-12-10 18:18

Jeg har regnet lidt på det. Det nye akvarium koster 630 mio kr. Det er på 10 tusind m2. Det giver
630 000 000 / 10 000 = 63 000 kr / m2. Det er mange penge pr m2.

Kommentar
Fra : sne-fnug

Dato : 05-12-10 18:34

Sikke,, en pris !

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 05-12-10 19:04

ja sikke en pris for nogle skide fisk

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-12-10 22:06

Kender i denne side. Her findes gode informationer om København.....
http://www.cphx.dk/index.php?id=20020#/189686/

godt nok svært, at finde noget som helst om de gamle bygninger!

Har hørt forslag om kulturhus og sundhedshus, men kan ikke finde en dyt om det?
Der er sikkert ikke bestemt noget endeligt?

Kommentar
Fra : JørnDK

Dato : 06-12-10 06:02

Fint link fra katekismus. Kendte det ikke, så tak ...

Gad vide om du får de oplysninger, bjarnefilm ?

Mvh Jørn (sne-fnug)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-12-10 09:31

Prisen bunder i at der som sædvanlig når staten har store prestigeprojekter skal bruges de absolut dyreste arkitekter og rådgivningsfirmaer, beton og polske arbejdere er blot mindre tillægsudgifter.

Cateringen til indvielsen kræver også 12 konsulenter..........jeg vil foreslå der bliver serveret suchi

Måske den gamle bygning egner sig til fængsel, de skal blot udskifte ruderne med tremmer.

Kommentar
Fra : JørnDK

Dato : 06-12-10 11:24

Hej Bjarne !

Jeg har lige ringet til Danmarks Akvarium og talt med Ditte Louise Weldigh, som fortæller at det ligger lidt hen i det uvisse hvad der skal ske.

Parken skal vist føres tilbage til det oprindelige.

Muligvis bliver bygningen revet ned - Men der er nogle lokale kræfter i gang med at "gøre noget",
så det ikke sker. Hvad det nærmere vil sige fik jeg ikke oplyst.

Hun sagde at hun skulle til at skrive en mail - Og det kan være, den så kommer.

Men det var i store træk det, sparsomme, jeg kunne berette.

Ditte sagde, at der var en anden, som havde sendt en mail om samme emne -

Dig ?

Når Danmarks Akvarium flytter, så har de ikke noget med bygningen og parken at gøre.

Sender mail fra Danmarks Akvarium, hvis/når den kommer ...

Jørn (sne-fnug)

Kommentar
Fra : JørnDK

Dato : 06-12-10 11:36

Hvis du, Bjarne, har lyst til at give mig points, så giv det til JørnDK - Ikke sne-fnug

Mvh Jørn

http://www.danmarksakvarium.dk/

Accepteret svar
Fra : JørnDK

Modtaget 50 point
Dato : 06-12-10 11:43

Nåh - Hun var da hurtig !

Hej Jørn

Danmarks Akvarium ejer ikke den grund, som Akvariet er bygget på. Det gør Slots- og Ejendomsstyrelsen! I det øjeblik der ikke længere drives akvarie-virksomhed på grunden, skal Akvariet nedrives og grunden føres tilbage til oprindelig stand - dvs. skov.

Bygningen er dog erklæret bevaringsværdig, og der er os bekendt flere interessenter, som gerne ser en fremtid for bygningen. Hvordan den eventuelt vil blive, har vi dog ingen indflydelse på.

Danmarks Akvarium kommer altså ikke til at tjene en eneste krone på opløsningen af virksomheden her på stedet - tværtimod vil vi eventuelt komme til at bekoste en nedrivning!

Det nye Akvarium i Kastrup var naturligvis finansieret fra andet steds, inden man påbegyndte byggearbejdet.

Mvh. Ditte

Cand. scient.
Ditte Louise Weldingh
Souschef & Udstillingsleder
Danmarks Akvarium
weldingh@akvarium.dk

Kommentar
Fra : sne-fnug

Dato : 06-12-10 17:18

Hmmm har ham Bjarne helt tabt interessen ?

Vi kommer det vist ikke nærmere, sorry -

Mvh 2xJørn

Godkendelse af svar
Fra : bjarnefilm

Dato : 06-12-10 21:30

JørnDK skrev:
Ditte sagde, at der var en anden, som havde sendt en mail om samme emne - Dig ?

Det er mig. Jeg har fået samme svar som JørnDK.

Dvs at der ikke er nogen, der ved hvad der skal ske. Det må tiden vise.

Tak til alle, der har brugt tid på spørgsmålet. Desværre kan jeg ikke dele pointene, så JørnDK får det hele.

MVH
Bjarne