/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
KØDMØRNER ??
Fra : AG112
Vist : 7949 gange
500 point
Dato : 04-12-10 22:07

FØRHEN FANDTES DER NOGET DER HED EN KØDMØRNER.

DET VAR SÅDAN EN INDRETNING MED MANGE SMÅ SKARPE KNIVE,
SOM BLEV RULLET HEN OVER ET STK. KØD, SÅ HVIS DET VAR LIDT SEJT,
BLEV DET MØRT NÅR DET VAR "RULLET".

JEG HAR SET NOGLE PÅ NETTET BL.A. "MEAT TENDERIZER" FRA JACCARD,
SAMT ANDRE MODELLER, BL.A. PÅ AMAZONS HJEMMESIDE.

MEN DE SENDER IKKE UDENLANDS.

ER DER NOGEN DER VED, OM DE KAN KØBES HER I DK.

PÅ FORHÅND TAK FOR HJÆLPEN

MVH AG112

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 04-12-10 22:17

Det kan købes på amazon i Storbritanien fx her, og de sender hertil (uden told)

http://www.amazon.co.uk/meat-steak-tenderiser-tenderizer-needles/dp/B003CF3H32/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1291497903&sr=8-1

Bare søg på "meat tenderizer", der er mange flere

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-12-10 22:32
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-12-10 22:56

Hej AG112.

Jo de burde kunne fås/købes.
Vores slagter er da i besiddelse af en....men jeg må da sige jeg ikke bifalder dem.
Hvis kødet ikke ER mørt ved naturlig modning så gider jeg ikke spise det.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 04-12-10 23:04

NU PRØVEDE JEG PÅ AMAZON IGEN, HELT FREM TIL BETALING, LIGESOM I GÅR,
MEN DE VIL DESVÆRRE IKKE SENDE DEN SLAGS VARER TIL DK.

JEG PRØVER "SMULLER54" 'S FORSLAG PÅ MANDAG, HÅBER DET LYKKES.

MVH AG112

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-12-10 23:09

Såvidt jeg kan se, kan du også købe noget lign. i Tyskland ifølge bemærkninger under kvalimad

Så skal du søge på google:

"fleisch zart macher "

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-12-10 08:37

Citronsaft kan også mørne kødet.

I de sjældne tilfælde hvor jeg får fingre i et stykke meget sejt ky` tager jeg min skarpeste kniv og snitter med lidt følelse et fint vaffelmønster på begge sider og banker det evt. bagefter.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-10 10:14
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-12-10 10:35
Kommentar
Fra : alka

Dato : 05-12-10 11:08
Kommentar
Fra : AG112

Dato : 05-12-10 11:31

HEJ
DET ER NOGLE FLOTTE SIDER I HAR FUNDET.
DESVÆRRE HAR JEG ALLEREDE PRØVET MANGE AF DEM.

NÅR JEG KOMMER TIL AT SKULLE BETALE I TYSKLAND-USA-ELLER GB, SKRIVER DE AT DE IKKE
SENDER DEN SLAGS VARER TIL DK.

SÅ DET VILLE JO VÆRE FLOT, HVIS JEG KUNNE FÅ HJÆLP TIL AT FINDE EN HER I DK.

MEN I MORGEN PRØVER JEG AT RINGE TIL "SMULLER'54" 'S FORSLAG, HVIS IKKE DER KOMMER ANDRE FINE FORSLAG.

MVH AG112

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 05-12-10 11:50

Køb noget kødklister eller få lavet dine tænder så du kan tygge kødet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-12-10 11:51

Nu bliver kød jo ikke mørt af at få knive gennem sig, det skal modne,
hænge,men ikke for længe.

Brug den ultimative KØDMØRNER en kød hakke skine...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-12-10 12:29

Muligt, svendg...., men en kødmørner splitter også fibrene.

Hvis man hakker en engelsk bøf har man for mange penge

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-10 12:50

http://www.abwe.se/Köttberedning1.html

Da de blev forhandlet i DK - kørte jeg faktisk rundt og serviserede dem bl.a.

Eller snak med dette firma som havde Berkel under vingerne i DK.
http://www.hobart-foster.dk/service-f_dk.htm

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 05-12-10 13:10

TAK FOR DET EJVIND
DET VIL JEG PRØVE I MORGEN.

MVH AG112

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 500 point
Dato : 05-12-10 13:39

Du har ret i, at amazon.co.uk ikke vil sende sådan en dims til Danmark (jeg var ikke gået hele vejen igennem processen i første omgang), men en på ebay i uk vil gerne, 7£ og 6£ for levering til Danmark

http://cgi.ebay.co.uk/meat-steak-tenderiser-tenderizer-48-needles_W0QQitemZ330503720948QQcategoryZ20649QQcmdZViewItemQQ_trksidZp4340.m263QQ_trkparmsZalgo%3DDLSL%252BSIC%26its%3DI%26itu%3DUCI%252BIA%252BUA%252BFICS%252BUFI%252BDDSIC%26otn%3D8%26pmod%3D330500704023%252B330500704023%26po%3D%26ps%3D63%26clkid%3D5433817737488126072

Hvis du ikke er på ebay i forvejen er det nemt at blive registreret, og sikkert at betale med dit dankort gennem Paypal.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-12-10 14:23

det står også inden på den side som smulle54 henviser til kan købes på Ebay usa evt

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 05-12-10 14:59

HEJ

JEG HAR SET DEN EVNT. KUNNE KØBES PÅ EBAY, MEN DER SKAL MAN BETALE
VIA PAYPAL, OG DER ER JEG IKKE TILMELDT.

MVH AG112

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-10 19:44

Tænk nu lige på at det er rart at kunne købe reservedele til "kødmørneren"

Og så lige en bemærkning om den fra E-bay.
Som jeg ser det så stikker den hul i gennem kødet og ikke som den "rigtige" der laver små indsnit fra begge sider.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 05-12-10 19:56

HEJ EJVIND

DER FINDES FLERE FORSKELLIGE, BÅDE SOM NÅLE, SOM KNIVE OG SOM RULLER.

MVH AG112

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-10 20:23

Ok - jeg kender også kun den ene type som jeg havde med at gøre.
Det var 2 ruller som bestod af knive der bevægede sig ind mellem hinanden, og kødet blev ikke gennemhullet eller genneskåret. De fleste store slagterforretninger og supermarkeder havde sådan en fætter. Lidt mere end 25 år siden.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-12-10 20:45

Jeg kom lige i tanke om, at jeg engang læste om en der mørnede kød ved at sænke det i vand og fyre lidt dynamit af i vandet, meget hurtigere end at stå og stikke nåle i kødet

http://articles.baltimoresun.com/2002-07-16/news/0207160086_1_solomon-tenderizing-meat

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 06-12-10 12:36

HAR PRØVET KVALIMAD, MEN DET ER KUN EN HJ. SIDE, DE SÆLGER IKKE NOGET.

HAR PRØVET EBAY, OG DERFRA VIDERE TIL EN TYSK HJEMMESIDE, HVOR JEG IKKE
KUNNE BESTILLE, MEN DER VAR ET TELF NR.

DET PRØVEDE JEG, OG DE TOG IMOD BESTILLINGEN, SÅ NU ER JEG SPÆNDT PÅ OM DER KOMMER NOGET OM 10-12 DAGE.

http://www.qvc.de/deqic/qvcapp.aspx/app.detail/params.item.872496/walk.yah.AAAG~CCMS?ref=PKZ&cm_mmc=PANGORA-_-Deeplink-_-Datenfeed-_-KG

JEG VENDER TILBAGE.

MVH AG112

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-12-10 18:07

Jeg er spændt på at høre, om det virker (altså om kødet bliver mørt).

Jeg er i gang med at koge et stykke oksebryst i porter, foreløbig ca 4 t, kan sagtens bruge længere kogetid, så i mangel af dynamit kunne en kødmørner måske være en mulighed.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 06-12-10 18:39

PRØV AT SE VIDEOEN PÅ DEN HJ. SIDE JEG HENVISTE TIL.

FLÆSK, FISK MM "KRØLLER" HELLER IKKE PÅ STEGEPANDEN.

MVH AG112

Godkendelse af svar
Fra : AG112

Dato : 19-12-10 18:34

Tak for svaret vagnr.

DET LYKKEDES PÅ EBAY AT FÅ TELF NR TIL DET TYSKE FIRMA DER VAR FORHANDLER.

KØBMØRNEREN KOM FOR NOGLE DAGE SIDEN, OG HAR ALLEREDE VÆRET FLITTIG I BRUG.

DEN ER TIL AT RULLE, HVORVED KNIVENE KOMMER FREM.

JEG BRUGTE DEN PÅ EN HEL KYLLENG, OG DEN VAR FÆRDIG OG MØR LÆNGE FØR NORMALT.

SNITSLER BLIVER BARE SUPER MØRE, KØDMØRNEREN SLPITTER FIBRENE AD.

DE FRISKE RØDSPÆTTER KRØLLEDE IKKE SAMMEN PÅ PANDEN.

JO DET VAR VIRKELIG ET GODT KØB.

TAK FOR HJÆLPEN VAGNR TIL AT SE PÅ EBAY IGEN, JEG ER NU OGSÅ TILMELDT PALPAY, HAR SÅ IKKE BRUGT DET ENDNU, MEN DER KOMMER NOK EN ANDEN GANG TIL DET.

MVH AG112

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-12-10 18:40

Selv tak AG112, og tak for meldingen om hvordan det virker, det lyder godt.

mvh

vagnr

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-07-11 17:53

en lille fortælling lidl har en kødmørner i næste uge til 75kr