/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Hvad er mahognitræskabslåger værd?
Fra : steenfibiger
Vist : 804 gange
200 point
Dato : 04-12-10 17:43

Da huset blev bygget i 1962 var det en bygningssnedker der byggede køkkenet med skabslåger af masivt maghonitræ. Nu er dette langtidsholdbare køkken erstattet af et nyt, men jeg har gemt de 8 skabslåger af massivt mahognitræ, da jeg tænkte at de nok var værdifulde? Mahognitræ er vist svært at skaffe i vore dage? så jeg vil gerne vide hvilken værdi mahognitræ har?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-12-10 17:53

Ikke en skid.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 04-12-10 18:12

Citat
Da huset blev bygget i 1962 var det en bygningssnedker der byggede køkkenet med skabslåger af masivt maghonitræ

Det ville blive alt for dyrt idag, men du kunne jo prøve her: http://www.guloggratis.dk/

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-12-10 19:08

Eller her: www.dba.dk

Det er den blå avis hvor du kan sælge dem.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-12-10 19:11

Og hvis du kontakter disse her, så kan du få en ide om hvad de er værd.

http://www.nygammelt.dk/koekkenlaager.htm

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-12-10 08:59

Mahogny er som sådan ikke meget værd, i dag bruger de det til f.eks forskallingsfiner i fjernøsten, dog til stor skade for regnskovene da der bruges meget.

Noget helt andet er møbler og unikke skabslåger som Du ligger inde med, man kunne være fristet til at gemme dem til en eller anden lige skulle bruge sådanne.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 05-12-10 21:53

Tak for disse meldinger om maghonitræ.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 200 point
Dato : 05-12-10 21:56

Hej Steen.
Hvis jeg var dig ville jeg da prøve at få fat i en bådbygger.
De er i underskud for maghoni ind i mellem.
Det skader da ikke at spørge.

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 08-12-10 10:16

Tak for svaret piaskov. Jeg har tilbudt dem til en bådebygger i familien.