/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
feriepenge
Fra : rasha01
Vist : 1895 gange
50 point
Dato : 03-12-10 17:53

Hej folks..

Jeg skal holder ferie i januar (10 dage) og i marts (3 uger). Hvilken ferie skal jeg skriv det på feriekort. Og når jeg skal skriv antal ferie dag, hvilken skal jeg skriv..

tak på forhånd.

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 03-12-10 17:57

Det er ikke vigtigt , Hvis du vil have alle dine penge på en gang, skriver du bare den første dag du holder ferie og at du holder alle 25 dage

Accepteret svar
Fra : amlupo

Modtaget 60 point
Dato : 03-12-10 17:59

alternativt skal du kun skrive du holder 10 dage og indsende det, så får du nyt feriekort tilsendt med de sidste 15 dage, til næste gang du holder ferie

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-12-10 18:08

Hej.
Citat
januar (10 dage)

Så skriver du fra datoen du påbegynder din ferie og 10 dage frem.
Det samme når du skal holde dine 3 uger i marts.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-12-10 18:09

Citat
Det er ikke vigtigt , Hvis du vil have alle dine penge på en gang, skriver du bare den første dag du holder ferie og at du holder alle 25 dage

Totalt rablende tosset

Kommentar
Fra : jepser30

Dato : 03-12-10 18:18

Du kan selv vælge om du vil skrive den første ferie på, så får du et nyt feriekort med restferien, og så kan du plotte restferien ind. Men du kan også tage alle pengene ud på 1 gang.

Jeg tror bestemt ikke der er nogen der tjekker op om du holder ferie eller ej.

Kommentar
Fra : rasha01

Dato : 03-12-10 18:24

der står på ferikort kun først feriedag og antal feriedage.. der står ik hvornår ferien slutter..
Kan man ik få feriepengene ud på 1gang.

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 03-12-10 18:25

JO som jeg svarede i første svar

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-12-10 18:27

Citat
der står på ferikort kun først feriedag og antal feriedage..

Ja og det skal du skrive.

Citat
Kan man ik få feriepengene ud på 1gang.

Det burde man ikke kunne. Det er jo meningen de resterende kr. skal gemmes til din næste ferie. Men du har krav på at få dem udbetalt senest 4 uger før du påbegynder din ferie.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-12-10 18:29
Kommentar
Fra : jepser30

Dato : 03-12-10 18:30

Skriver du første feriedag og det antal dage du vil holde, så får du penge for den periode.

Hvis du vil have alle dine penge ud på een gang, så skriver du det antal dage du har tilgode.

Der er, så vidt jeg ved, aldrig nogen der tjekker op på om det passer at du har ferie.

Og din nuværende arbejdsgiver vil som regel godt skrive under på det.

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 03-12-10 18:31

Man kan sagtens få alle ud på en gang, men det er logik at du så ingen feriepenge har til næste gang du holder ferie, Arbejder med flere der hæver det hele første gang de holder en uge.....

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 03-12-10 18:32

Man skal kun selv skrive under nu

Kommentar
Fra : jepser30

Dato : 03-12-10 18:37

Selv skrive under? Ikke på det feriekort jeg lige har haft mellem hænderne... Der skulle min arbejdsgiver skam både stemple og skrive under.

Kommentar
Fra : jepser30

Dato : 03-12-10 18:38

Husk at det er dokumentfalsk hvis du skriver under på kortet selv, HVIS der står at arbejdsgiver skal skrive under...

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 03-12-10 18:54

På mit feriekort står der højt og tydeligt at : hvis jeg er i arbejde skal min arbejdsgiver IKKE skrive under som tidligere, men er jeg uden arbejde skal min a kasse eller bopælskommune underskrive mit feriebevis

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 03-12-10 18:57
Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 03-12-10 18:59

Din arbejdsgiver kan tilpasse feriepenge til de antal dage du holder ferie. Hvis du får udbetalt alle pengene, kan han idømmes at betale dig pengene igen når du holder restferien, - hvs du insisterer.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 03-12-10 19:01

Men hvis du hæver alle feriepengene, ved at skrive alle din feriedage på, har du lov at afbryde din ferie, og må så holde restferie/penge.

Kommentar
Fra : jepser30

Dato : 03-12-10 19:03

Jeg trække mit indlæg tilbage...

Skriv endelig bare det antal dage du vil have udbetalt, men vær igen opmærksom på, at der så ikke er flere penge tilbage hvis du hæver dem alle sammen...

Godkendelse af svar
Fra : rasha01

Dato : 03-12-10 21:07

Tak for svaret amlupo.

Tak piaskov, sorry jeg kan ik giv points til dig pga amlupo skrev først..