/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Dørlukker
Fra : jesper.s
Vist : 1498 gange
50 point
Dato : 03-12-10 09:58

Hvordan virker sådan en dørlukker som er vist i link?

http://www.carl-ras.dk/e-shop/beslag/doerbeslag/doerlukkere/doertilsluttermrulle/doerlukker10091011/

Trækker den selv døren ind, hvis der er lidt modstand fra palen i låsen?

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 03-12-10 10:11

du skal selv puffe døren helt i for at den "lukker" rigtigt. Dvs den trækker altså ikke selv døren ind i låsemekanismen.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 60 point
Dato : 03-12-10 10:16
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-12-10 10:43

Modellen monteres tæt på den åbne del, 10-15 cm, den er ikke beregnet til at kunne klare en helt åben dør, men skal blot give det sidste skub idet rullen jo først griber fat i krogen når der er et lille stykke tilbage.

En velfungerende dørlås burde ikke være nogen match.

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 03-12-10 10:45

Tak for svaret Klaudi. Har lige talt med firmaet og de siger at den lukker døren.

Glædig Jul til alle.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-12-10 10:57

Velbekomme