/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
3 ledninger 1 kontakt
Fra : chrkp
Vist : 1167 gange
95 point
Dato : 01-12-10 18:56

Jeg har en Arne Jacobsen lampe der tidligere har været monteret på en stikkontakt med 2 kontakter sådan at den kunne tænde hhv 1 pære, 3 pærer og alle 4 pærer. Der hvor lampen skal hænge nu er der deværre kun 1 kontakt - dvs jeg skal have alle 4 pærer til at lyse på en gang. Folk der påstår at have forstand på det siger jeg bare skal lade være med at montere den stribede ledning og således kun forbinde den brune og den blå - til hhv M1 og L - men det får kun de 3 pærer til at lyse normalt og den ene pære til at lyse ganske svagt. Så spørgsmålet er til den kloge hvad gør jeg for at få dem alle til at lyse. Det kan lige oplyses at der er 2 steder mere man kan forbinde . Det ene sted er M2/L og det andet er der ikke et symbol ved.

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 01-12-10 19:02

Den blå er som udgangs punkt altid en ''N'' = nul og så kan du jo prøve om du skal have 1 pære eller 3 pære eller alle 4 tændt på engang, det kommer jo an på om du montere den brune og den stribet sammen eller om du kun bruger den brune på M1.

Men brug N og M1 så vil jeg tro at det virker........

Bassebo...

Kommentar
Fra : chrkp

Dato : 01-12-10 20:35

Nu har jeg prøvet det - blå er i N. Kommer jeg brun i M1 lyser den ene, kommer jeg den stribede i M1 lyser de 3 .....men når jeg kommer begge ledninger i M1 så lyser de 3 og den ene er slukket... jeg ville jo gerne have dem alle 4 til at lyse....

Accepteret svar
Fra : 1901

Modtaget 95 point
Dato : 01-12-10 21:24

HMMMMM! Jeg tror du skal have den stribede i N og brun + blå i M1 .......

Godkendelse af svar
Fra : chrkp

Dato : 02-12-10 08:16

Tak for svaret 1901.