/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Sokkel uden sokkelrende
Fra : mi-to
Vist : 4399 gange
50 point
Dato : 01-12-10 14:14

Det kan da ikk passe der slet ikk er nogle der har prøvet det sokkelsystem enten f-sokkel fra sundolit eller L-sokkel fra thermisol hvor man ikk graver sokkelrende man bygger bare ovenpå en sandpude?????????????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-10 15:57

Der er da vist noget du har misforstået

Hus UDEN sokkel

eller er det et drivhus du taler om....

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 01-12-10 16:04

hmmm nomal banker man en sandpude op og graver ud til soklen ........

Bassebo.......

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 01-12-10 16:18

Der ER nogen, der har gjort det - hvordan kunne de ellers optage reklamefilmen.
vh
pbp

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 01-12-10 16:19

Man slipper da for en del af den fugt, der ellers kommer i soklen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-10 16:24

Det er da muligt Sverige har andre regler end Danmark....

Jeg har nu ALDRIG set et hus godkendt i DK UDEN sokkel....

Det der er tale om her er vel et isoleringselement MELLEM sokkel og hus....

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 01-12-10 16:50

jo jo det er skam godkendt

http://www.styropack.dk/p296.asp

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 01-12-10 16:51

men søger stadig nogle der har prøvet det

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 01-12-10 19:42

Det der er jo bare en forskalling i flamingo.....

Man bygger jo på en sandpude der er under terræn, normalt er sokkel jo 90cm under terræn, så der må man formode at den indvendige bund i profilen er 90cm under færdig terræn...

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 01-12-10 21:32

øhh nej nej sådan fungere det ikk det bliver lavt på den sandpude du normalt ville lave bare uden sokkelrende og stampet til proctor 98... her kan du se et andet mærke.

http://www.sundolitt.dk/om-os/nyheder/sundolitt-gar-til-filmen

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 50 point
Dato : 01-12-10 23:37

Jep. Isoleringen gør, at et opvarmet hus ikke får frost nedenunder, så jorden skyder ikke ryg om vinteren

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 02-12-10 05:13

Mi-to> Den film du linkede til viste tydelligt at der blev fyldt til efter det ydereste lag var skåret af... Ergo har du vel dybden som normalt!

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 02-12-10 13:27

ja den er go nok man fylder jo os op når man har lavt en alm sokkel man lader jo ikk 40cm sokkel stå fri

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-12-10 13:36

Citat
man lader jo ikk 40cm sokkel stå fri

Ja da - ellers får du fugt i murværket (måske ikke lige 40, meeen)

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 02-12-10 13:42

men hvorfor kan man ikk finde nogle der har prøvet systemet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-12-10 13:45

Fordi ingen i DK vil bo i et hus der "synker"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-12-10 13:45

Spørg i Sverige - der er sikkert nogle "hytter" bygget efter det princip...

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 02-12-10 13:54

det har da intet med at synke og gøre din sandpude ska jo være nede i bæredygtig terræn ligesom bunden af din alm sokkel så der er vel ingen forskel

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-12-10 14:03

Og dermed er det også svært at se "fidusen" med den "sparede" gravning af rende - her fjerner du 20 gange så meget jord

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 02-12-10 14:07

du har da slet ikk fattet en skid du går og tror at bære dygtigt terræn er nede i 90 cm eller hva det er altså frost fri terræn bæredygtigt terræn er som regel lige under muldlaget og mulden ska køres af præcis som ved en normal sokkel.. hva er det så du ikk forstår?????????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-12-10 14:15

Citat
hva er det så du ikk forstår?????????

Hvad dit problem så er

Hvis du er så overbevist om at det er "smartere" og "nemmere" - så er det jo bare at gå igang....

Jeg skal ikke bo i eller financiere det

Du finder næppe nogen i DK der har bygget "ovenpå" jorden i DK og slet ikke på Kandu.....

I bjerg/stenrigt terræn o.lign. er det sikkert udmærket....

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 02-12-10 14:20

det er da brugt, testet og godkendt i dk men tak for alle dine indlæg

Godkendelse af svar
Fra : mi-to

Dato : 02-12-10 15:46

Tak for svaret pbp_et.