/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Langsom boot ved min Computer.
Fra : jokajula
Vist : 526 gange
100 point
Dato : 01-12-10 08:21

Jeg har windows xp
960 MB ram.
Jeg har fået chekket og godkendt min Hijackthis.
Hvad kan jeg gøre for at speede den op

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-12-10 09:44

storvask

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-12-10 17:18

Du skal gå ind og rydde op. Klik på start - programmer - tilbehør - systemværktøjer - diskoprydning. Og ryd op på alle drev.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 01-12-10 17:33

Efter oprydning kan du prøve at installere "soluto", hvor du kan rydde op i de programmer, der starter. Der er sikkert mange, der ikke behøver at starte. Jeg fik min på 58 sek. fra oprindeligt 1 min og 58 sek.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 01-12-10 23:25

Citat
Du skal gå ind og rydde op. Klik på start - programmer - tilbehør - systemværktøjer - diskoprydning.

NIKS!!!!!!!!!!!
Da misionen her går ud på at få maskinen hurtigere må du ABSOLUT ikke bruge guiden diskoprydning, den har tit den modsatte effekt.
På en kraftig maskine er det måske ikke mærkbart men på en i forvejen sløv maskine kan det sløve betragteligt

Her kommer forklaringen.
Guiden diskoprydning er et levn fra den tid hvor diskplads var meget dyrt. Derfor havde man brug for at kunne lave mere plads på sine disketter og harddiske.

Det klarede man ved at:
1. slette midlertidige filer - ok
2. slette ting man ikke bruger - ok
3. komprimere ting der sjældent bruges - problem, den tager tit fejl

Problemet er så at hvis det er en fil den skal bruge så skal filen først pakkes ud før den kan bruge den. Det er noget skidt hvis den f.eks finder på at komprimere explorer.exe, og jo, det ER set før
Resultatet er så en langsommere maskine.
har endda mødt computere hvor den havde valgt at komprimere hele c: drevet

Istedet for guiden diskoprydning vil jeg anbefale et program som CCleaner
http://www.piriform.com/

Kommentar
Fra : jokajula

Dato : 02-12-10 05:38

Jeg har prøvet at anvende Soluto også før jeg fik dette råd.
Problemet er bare min mus fryser når jeg anvender Soluto.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-12-10 12:15
Annuller spørgsmålet
Fra : jokajula

Dato : 04-12-10 06:43

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål