/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Hvor ser jeg ??
Fra : piaskov
Vist : 754 gange
200 point
Dato : 30-11-10 22:34

Hej alle.

Når jeg ind imellem modtager en mail fra min veninde...og hun har vedhæftet en fil med lidt sjov kommer der af og til en besked op om at mit grafikkort sikkert er for lille.
Hvordan ser jeg størrelsen på det og hvordan finder jeg ud af hvor stort grafikkort jeg event. skal købe og sætte i ??
HUSK det skal forklares på dansk

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 210 point
Dato : 30-11-10 22:50

Højre klik på Denne computer, klik på Administrer og klik på Enhedshåndtering, rul ned til og klik på Skærmkort, der er navnet på dit grafikkort og en simpel søgning kan finde oplysninger og grafik kortet, når vi ved hvad du har er det nemmere at foreslå en beskeden opgradering.
Eller foretrækker du det helt vilde spille grafikkort for at være sikker på at kunne åbne filer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-11-10 22:52

Citat
hun har vedhæftet en fil med lidt sjov
hvor sjov? Er det virus eller noget sjovt i den mening jeg opfatter ordet

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-11-10 22:52

Citat
Eller foretrækker du det helt vilde spille grafikkort for at være sikker på at kunne åbne filer

nej o.v.n.
Men det er da indtil nu lykkedes for mig at åbne ...men en skønne dag sender hun vel noget som det ikke kan kapere.
Og nysgerrige mig SKAL jo se hvad jeg modtager.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-11-10 22:53

Citat
hvor sjov?

Meget sjovt
Og nej ikke virus...det kunne hun ikke finde på

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-11-10 22:58

Bliver du klogere af følgende : VIA/S3G unichrcms pro IGP ?????????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-11-10 23:14

Det er controleren og ikke grafikkortet du har fat i

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-11-10 23:18

Citat
Det er controleren og ikke grafikkortet du har fat i

Det fatter jeg så ikke en dyt af
Det jeg har skrevet står ved skærmkort...er det ikke det da ??
Controleren står nederst.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-11-10 23:20

Citat
Det jeg har skrevet står ved skærmkort

Sludder...netværkskort.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-11-10 23:23

Undskyld jeg var for hurtig det er et indbygget grafik kort du har, jeg blev lidt forvirret af navnet.
Har du forsøgt at opdatere driver? Og indstille til en højere opløsning på skrivebordet?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-11-10 23:30

Citat
netværkskort.
: Står der : VIA-kompatibelt fast ethernet netværkskort

Citat
VIA/S3G unichrcms pro IGP ?????????
står der ved skørmkortet.

Undskyld jeg roder ..jeg er ved at være træt.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-11-10 23:31

Citat
Har du forsøgt at opdatere driver?

Nej..og hvordan gør jeg så lige det ??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-11-10 23:34

Højre klik på skærm kortet og klik på Opdater driver (det mislykkes næsten altid) så hent en hos producenten, det vil sige en opgradering af hele bundkortet, en lidt meget avanceret metode

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-11-10 23:35

Hvilke muligheder har du for en ny grafik kort? Hvilke slots er frie og kan bruges?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-11-10 23:37

Hvad med at vente til du ren faktisk ikke kan åbne en sjov fil, og se bort fra den (falske) advarsel?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-11-10 23:38

Citat
Hvilke muligheder har du for en ny grafik kort? Hvilke slots er frie og kan bruges?

ANER det virkelig ikke o.v.n.
Det er jo min fhv. svigersøn der har bygget min pc...og jeg har på fornemmelsen at den er klampet sammen af en hel masse han tilfældigvis havde liggende dengang

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-11-10 23:40

Og ja ...du havde ret...det mislykkedes at opdatere det.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-11-10 23:41

Citat
Hvad med at vente til du ren faktisk ikke kan åbne en sjov fil, og se bort fra den (falske) advarsel?

Ja det bliver nok løsningen kan jeg se.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-11-10 23:51

Citat
jeg har på fornemmelsen at den er klampet sammen af en hel masse han tilfældigvis havde liggende dengang
her vil et billede af det indvendige i dyret være på sin plads sådan et lignende det her men med andre kort på plads så man kan se lidt om hvad der fri:
http://www.midtdata.dk/newimages/1-500/1000097279.jpg

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-11-10 23:57

Idag har du nærmest kun 2 muligheder hvis du har en stationær computer. Lyder som om du ikke har installeret dit grafikkort! Enten ATI eller Nvidea!

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 01-12-10 03:52

tedd har ret, hvis det er en stationær pc har du kun de to mugligheder, hvis det var mig der skulle have et nyt grafikkort skulle det være et ATI grafikkort, men i dit tilfælde lyder det som om at du bare skal have et af de mindre og dem kan du få til meget små penge.
Det er kun hvis du skal bruge din pc til større spil, at du skal bruge de rigtige store kort og det lyder ikke sådan.
alan57

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 02-12-10 16:53

Tak for svaret o.v.n..
Jeg vender tilbage senere men en ny tråd.