/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Kirkeskat
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 1141 gange
100 point
Dato : 30-11-10 17:07

Jeg mener jeg på et tidspunkt har hørt om nogle sager hvor mennesker der aldrig er døbt og aldrig selv har gjort noget aktivt for at melde sig ind i folkekirken har fået nogle penge tilbage ved udmeldelse.

Håber nogen har et link til en artikel eller noget lovgivning eller andet.

Vh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-11-10 17:17

Citat
mennesker der aldrig er døbt og aldrig selv har gjort noget aktivt for at melde sig ind i folkekirken
sådanne mennesker er ikke medlemmer af folkekirken og kan altså ikke melde sig ud, du har hørt forkert eller misforstået et eller andet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-11-10 17:22

Det er en misforståelse at man er født medlem af folkekirken, det er forældre som lader deres barn døbe og dermed melder barnet ind i folkekirken, det er altså dåben som giver medlemskab og det gælder også for ældre personer som gerne vil være medlem af folkekirken, de skal døbes først

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 30-11-10 17:39

Du kan læse om de regler her

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1901300&vId=0

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-11-10 17:43
Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 30-11-10 17:50

OVN

jeg er aldrig døbt og aldrig meldt ind men betaler troeligt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-11-10 17:52
Godkendelse af svar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 30-11-10 17:58

fantastisk godt svar Ans så bliver der måske alligevel råd til Julegaver i år

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 30-11-10 17:59

siden jeg fyldte 18 og jeg er 50

Kommentar
Fra : ABJensen

Dato : 31-05-11 22:41

Faldt over den her: http://www.hvordan.dk/hvordan-afmelder-man-kirkeskat - problemet er vist at man betaler til kirken uanset, hvis ikke man gør noget aktivt.