/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Det store spørgsmål...
Fra : Mosebaek
Vist : 1281 gange
100 point
Dato : 29-11-10 13:45

...hvor ligger Victoria Street Station???
Jeg husker da på at det skulle være i London.
Denne her er åbenbart,en "filial". Som vi har fået "banket" ned herhjemme.

MEN HVOR??

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-11-10 13:52

Øv,glemte selvfølgelig billedet.

http://peecee.dk/upload/view/277293

Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 110 point
Dato : 29-11-10 13:53
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-11-10 13:55
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-11-10 13:57

Vivtoria er jo en af de mest kendte Undergrunds stationer i London, og ligger naturligvis på Victoria Street, i vest enden hvor den går over i Buckingham Palace Road...

Så jeg forstår ikke helt spørgsmålet?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-11-10 13:59

Det var hurtig og flot katekismus.

Ja,de vestjyder lider ikke just af mindreværd.

Jeg lader lige billedet stå..........

Mosebaek.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-11-10 13:59

Nå, det hjalp med billedet...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-11-10 14:00

Og her er forklaringen

Citat
Trinbrættet hed oprindeligt Vejlby stoppested. Victoria Street Station blev opfundet af nogle borgere, angiveligt på et tidspunkt hvor Lemvigbanen var for længe om at genmontere et navneskilt på trinbrættet. Navnet henviser til den nærliggende Viktoriavej og blev formelt anerkendt af banen i 1991.

http://www.victoria-street-station.dk/?2.%26nbsp%3B_Lidt_historie

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-11-10 14:06

Citat
Vivtoria er jo en af de mest kendte Undergrunds stationer i London, og ligger naturligvis på Victoria Street, i vest enden hvor den går over i Buckingham Palace Road...

Det mente jeg også.Det er vel endda London`s største. Denne her er jo lidt mere ydmyg.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-11-10 14:06

Det interessante kunne jo så være, hvordan den har fået dette navn?
Lune vestjyder eller en emigreret englænder??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-11-10 14:22

Nå, nå, første gang var jeg for hurtig, anden gang for langsom.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-11-10 14:28

eller fordi Thyborøn ligger så afsides, at man er nødt til at skabe sig opmærksomhed, eller håbe på at nogen rejser forkert.
Tro mig, det er en oplevelse, at følge Krak og de gule sider, og så tro man er i London

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-11-10 14:33
Kommentar
Fra : sne-fnug

Dato : 29-11-10 14:33

http://www.londontown.com/LondonStreets/victoria_street_747.html

http://en.wikipedia.org/wiki/London_Victoria_station

Øøøhh, når det skulle være i Danmark, ja det havde jeg da ikke set ...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-11-10 14:36

Fed humor

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-11-10 14:38
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-11-10 14:53

Citat
Vivtoria er jo en af de mest kendte Undergrunds stationer i London, og ligger naturligvis på Victoria Street, i vest enden hvor den går over i Buckingham Palace Road...

Det er ikke altid nemt at begå sig.

En strøtanke: Tlf.boksen på billedet,er jo i sig selv lidt af en sensation.Så jeg kom til at tænke på Olsen-banden.(Den første). Der er en scene,hvor kriminalassistenten (Peter Steen) står og taler i tlf.boks,og der kommer en tog drønende.Kunne denne scene være herfra.

Selvfølgelig var der flere telefon bokse i 1968.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-11-10 14:59
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-11-10 15:02

Til Svend:
Nu er jeg igen,ved at blive senil-konfus. Da jeg skrev dette:
Citat
Det er ikke altid nemt at begå sig.

Var det som svar på:
Citat
Nå, nå, første gang var jeg for hurtig, anden gang for langsom.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-11-10 15:19

Ja katekismus,den er fra Olsen-banden i Jylland.
Da var jeg selv tilstede PERSONLIG. Under flere af optagelserne.
Bl.a. i Vigsø,hvor Betterøv laver biler til pandekager.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-11-10 15:54

Jeg leder nu efter klip med dig på, eller om jeg kan høre din stemme

Kommentar
Fra : sne-fnug

Dato : 29-11-10 16:54

Er det dig, Mosebaek - I blå kedeldragt?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-11-10 17:04

Når jeg fremkommer med denne lille "ordspil":
Citat
Da var jeg selv tilstede PERSONLIG

Er det for at referere til "Kriminalassistent Jensen,PERSONLIG". (Når han tog tlf.).
Citat
Jeg leder nu efter klip med dig på, eller om jeg kan høre din stemme

Så skal du nok lede længe. Jeg holdt mig pæn i baggrunden,sammen med en hel del andre tilskuere.
Jeg fandt ud af at det kræver en god tålmodighed,at være filmskuespiller.Hold da kæft,hvor tit optagelsen blev indstillet/afbrudt,bare een af skuespillerne kom til at rømme sig,eller lagde forkert vægt på et ord.Det syntes jo som petitesser,for os puplikum.En anden ting,var at vente på det rette sollys.Men så sad de i deres stole,og fik en "lille een".
Men sjovt var det,at se alle de "store kanoner",man kun var vant til at se på film.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-11-10 17:15

Citat
Er det dig, Mosebaek - I blå kedeldragt?

Næh... dog ikke. Men jeg har købt mange liter øl... øh..bensin der.

Det var tankejeren selv,der medvirkede der. Den ligger forøvrigt,lige uden for Hanstholm.
Jeg nævner det lige for det er jo nok ikke så tit,aktørerne i denne tråd,er på "disse kanter".

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-11-10 17:27

Citat
puplikum

Skal skrives ti gange:publikum,publikum,publikum,publikum,publikum,publikum,publikum
publikum,publikum,publikum.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-11-10 17:31

Du ramte da bare den forkerte tast

Kommentar
Fra : sne-fnug

Dato : 29-11-10 18:41

Nåh da - Så det er tankpasseren i egen høje person, der selv spiller sig selv ...

Men så må dette tog, da være på vej, til eller fra, din eftersøgte Victoria Street Station, ikke?

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-11-10 18:44

Tak for svaret katekismus.Har skam "identificeret" stedet fra luften. (Krak/GoogleEarth).

http://peecee.dk/upload/view/277337

Spørgsmålet "skred" måske lidt her til sidst.Men så fik vi da lige rundet Olsen-banden,også.

Tak til alle,for venlig interesse.

VH. Mosebaek. (uansvarlig for stavefjel).

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-11-10 19:11

Citat
Men så må dette tog, da være på vej, til eller fra, din eftersøgte Victoria Street Station, ikke?

Jo,det vil jeg også mene.Men jeg kender ikke rigtig området derude.
Men der blev jo optaget mange forskellige steder i Nordvestjylland.Og meget blev klippet sammen.
Det ses tydeligt,for os "lokale".F.eks. går Egon Olsen ud i bunkeren (dykkerdragt) på stranden i Vigsø. Men da de store granater kommer "kørende",er det pludselig i kanon-stillingen i Hansholm.
Nok er bunkerne store,men jeg har aldrig set en,der strækker sig fra Vigsø til Hanstholm.(ca.8 km). Men sådan er film jo.

Mosebaek.