/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Trådløst netværk
Fra : CerwinVega
Vist : 921 gange
85 point
Dato : 28-11-10 22:05

Min kammerat og mig bor i samme blok og har begge internet hos yousee, som bruger netgears trådløse routere/modem. Vi bor i hver sin opgang, men vil gerne kunne logge på hinandens netværk osv.

Jeg bor forneden og han bor i næste række i midten,så vi skal vel have en løsning på 40-50 + meter

Er det muligt at få en bedre antenne på vores routere fra netgear som kan trække dette ?
Eller hvad skal vi bruge ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-11-10 22:10

Hvis I søger efter trådløse netværk, burde I kunne "se" hinanden, hvis der ikke for meget beton i mellem!

Ole P. Bielefeldt
www-familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : grow

Dato : 28-11-10 22:26

Hvis alt andet svigter så brug Dropbox.com til at dele filer.
Eller http://www.teamviewer.com/da/index.aspx til at overtage hinandens computer.

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 29-11-10 01:05

Vi har forsøgt at "se" hinanden, men der skal en stærkere antenne til hvis dette er muligt ?¿

Jeg kender godt teamviewer, men dette kan vi ikke bruge til noget.

Spørgsmål:

Er det muligt at sætte en stærkere antenne på vores netgear router fra yousee ?
og hvilke ?

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 29-11-10 10:46

her er nok noget der sætter din fantasi i gang
har selv lavet noget lign. og det virker

http://www.usbwifi.orconhosting.net.nz/
http://picasaweb.google.com/gunpwk/AntenaWajanBolicPigtail#
http://www.usbwifi.orconhosting.net.nz/wokaxim.jpg

-------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 29-11-10 13:56

LOl jeg skal ikke til at lege ole opfinder

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 85 point
Dato : 29-11-10 14:27

Her:
http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=antenne&sp=all&s=popularity&cpath=1-4-71-216&qt=All&nf=specifictaxonomy:^%22Netv%C3%A6rk|4/Access+point|71/Antenne|216%22$

sørg for at få "line of sight"
Det vil sige, sørg for at få antennerne udendørs, så behøver de ikke være ret kraftige.

Du kan naturligvis også vælge en løsning med lasere, den er meget hurtigere, mere driftsikker, fri for at andre kan "lytte med"(uden du kan se det) men også dyrere
http://www.blackbox.dk/da-dk/page/4827/laserlink

Kommentar
Fra : BIH1

Dato : 29-11-10 22:00

Nu skriver du jo ikke hvilken Netgear trådløs router du har, men hvis antennen (eller antennerne) er skruet på kassen, så kan man også montere et kabel med en antenne i den anden ende. Du skal have en stærkt retningsbestemt antenne, d.v.s en antenne med en høj forstærkning (dBi værdien skal være høj). Helst skal antennerne placeres udendørs, så de peger direkte mod hinanden. Jeg tvivler lidt på at du kan række 40-50 m gennem diverse mure, hvis du bare har antennerne idendørs. Når antennerne placeres indendørs går meget af antenne forstærkningen tabt på grund af radiobølgernes refleksion fra vægge samt dæmpning af radiobølgerne igennem selve væggen. Der findes forskellige antenne stik, så du skal også sikre dig at der er det rigtige stik på antennekablet.

Godkendelse af svar
Fra : CerwinVega

Dato : 30-11-10 16:16

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Også tak til BIH1 for den fine forklaring.
Jeg ville også have givet dig points