/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Det bliver jul i år - del 2
Fra : Flash77
Vist : 827 gange
20 point
Dato : 28-11-10 11:58

Jeg har i lang tid gået med en tanke om noget lidt julepræget jagt - og nu har jeg fået en idé: Julebukke jagt!!! Kunne nogen være interesseret i at mødes, og så finde et hyggeligt julemarked, hvor vi rigtigt kunne skyde løs og så nyde den hyggelige julestemning samme tid?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-11-10 12:12
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-11-10 12:23

Hjesa.
Citat
Kunne nogen være interesseret i at mødes, og så finde et hyggeligt julemarked, hvor vi rigtigt kunne skyde løs og så nyde den hyggelige julestemning samme tid?

OG der er mulighed for at skyde. De har sat julebukke op HVERT år man kan plaffe ned.
http://www.skjoerringe.dk/julemarked-2010.aspx
Der er simpelthen ALT derude og bare så hyggeligt.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 20 point
Dato : 28-11-10 13:03

Julebukke i gips ?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 28-11-10 13:37

Citat
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 28-11-10 13:03

--------------------------------------------------------------------------------
Julebukke i gips ?

Det der er fantastisk!!!! Hvorfor har jeg aldrig selv fået den idé????

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 28-11-10 14:06

Citat
Det der er fantastisk!!!! Hvorfor har jeg aldrig selv fået den idé????

Ønsker du et svar på det ???

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 28-11-10 14:11

Det lyder rigtig hyggeligt !

- et lille tillægsspørgsmål: hvad hedder pige-julebukke ???

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 28-11-10 17:11

Citat
Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 28-11-10 14:11

--------------------------------------------------------------------------------

Det lyder rigtig hyggeligt !

- et lille tillægsspørgsmål: hvad hedder pige-julebukke ???

Aaaarh Christa - alle ved da at der ikke findes hun-julebukke... Men et snedigt spørgsmål

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 28-11-10 23:19

Jeg ved at de hedder julBUKSERNE. Det er jo altid "damerne" der har bukserne på, men det er ikke gået op for mændene.

P.S. Hvor skulle der ellers komme små nye julebukke fra?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 29-11-10 14:48

Kamikkerne - julemanden er jo fra grønland....

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-11-10 10:43

Julebukkejagt

I de oprindelige julebuk-optog i 1800 tallet var deltagerne naturligvis voksne, i grupper af 10-30 personer, hvoraf én var udklædt som julebuk medens alle andre var klædt på til ukendelighed. Man havde spillemænd med sig under optoget, der gik fra gård til gård, hvor der vankede mad og drikke.

Tror måske vi freder julebukken så!

Hvor og hvornår mødes vi?

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 09-12-10 19:56

jes sør. la os fred julbuggen. det æ så syn at skyd den. bar at fordi vi mensker ska hav nået at spis.

vem stemer for at julbuggen ska freds hele året????

Jeg gør iværtfald. jeg er nemli vagatar

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 23-12-10 18:49

Tak for svaret smuller54.