/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
vildtudbytte skemaer?
Fra : betterwisser
Vist : 1197 gange
100 point
Dato : 25-11-10 17:54

Skriver I de korrekte tal på, når I indberetter vildtydbytte. Eller ser i tonsvis af imaginære dyr og fugle, ligesom en hvis enegænger, som mener at det er jagt skadelig virksomhed, at tale om tingene som de er?

Mvh
BW

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-11-10 18:43

Jeg ser af og til lyserøde elefanter - men jeg indberetter dem aldrig....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 25-11-10 18:51

Det er jagt skadelig virksomhed ikke at udfylde sit vildtudbytte ( det er vel det du mener??) skema korekt.

Fuglekiggerne og andre bruger tallene, så derfor skal de passe ingen problemer i det!!!!

Accepteret svar
Fra : kryds

Modtaget 100 point
Dato : 25-11-10 19:47

- Korrekte tal eller ej - hvis blot alle sendte deres udbytteskema ind, så ville der være nogle tal der var til at bedømme den reelle vildtbestand efter, og så tror jeg ikke det ville være nødvendigt med fredninger af diverse arter. Når der ikke bliver indrapporteret noget kan nogen jo forledes til at tro der er nedgang i antallet (f. eks. harer)

Selv efter en vinter som vi havde 2009 er der de steder hvor jeg har været i år set flere harer end de sidste fire-fem år. Til gengæld er der tyndet meget ud i musvågebestanden. Nu mangler vi så bare at få gjort noget mere ud af krage/skadejagterne, så vil der sikkert komme endnu flere harer.

Men når alt kommer til alt, mon så ikke moder natur selv sørger for den regulering som er nødvendigt blandt alle arter...(undtagen useriøse jægere)

Kryds

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-11-10 19:48

Hej Bb1

Indberettede du din ged?? Mæhhh!

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-11-10 19:51

Bortset fra det, så er skemaerne ufuldstændige. Vi mangler angivelse af om der er tale om bukke, råer og lam. Som det er nu, har vi intet overblik over faunaens udvikling.
Vi skal også tættere på en angivelse af hvor dyrene er nedlagt - og her tænker jeg kommunalt.

Som det er nu, er skemaerne ikke fyldestgørende - og giver heller ikke et fyldestgørende billede af, hvordan det står til - derude i naturen.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 26-11-10 01:45

Fordi skemaet er mangelfuldt og arterne ikke er opdelt i køn fritager det ingen fra at indsende det i helt korrekt stand.
Heller ikke Tomben tonganeseren D.L.S. orakelmager, som ikke kan svare på spørgsmål og derfor heller ikke indsender vildtudbytteskemaet. Husk Tombe du har pligt til at indsende det selvom resultatet er 0.

Jeg ville ønske at S.N. kunne få sig taget sammen til, at sige: Ingen indberetning ingen jagttegn og de der i en årrække hvert år skriver 0, skal op til en ny jagtprøve. Då ville den kære Hr. Tombe fra Humlebæk få problemer.

Tombe du er 68 år gammel så din svigerfar må jo være omkring de 90 Hvorfor har du ikke forlængst overtaget gården med de 20 tønderland eller jagten på den?????????????

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-11-10 08:30

Mjaeh - jeg er squ en værre en - iflg. Bøsseholder BajutBent (alias løgnhalsen Bent Ballegaard Knudsen).
Men jeg handler trods alt ikke med kvinder - som en vis anden herre. Har din papsøn været tilfreds med købet??

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 26-11-10 09:27

Hej betterwisser.

Naturligvis udfylder jeg vildtudbytte-skemaet hvert år - også med de aktuelle tal!

"Jeg ville ønske at S.N. kunne få sig taget sammen til, at sige: Ingen indberetning ingen jagttegn" Det var bl.a. hvad Balledoof skrev ! Jeg er helt enig, men det er ikke kun et spørgsmål om at SN skal tage sig sammen !! Det er lovgivningen der skal tilpasses/laves om: Iflg. registerloven, må man ikke køre de forskellige registre sammen og derfor bliver det ikke gjort !!!
Tidligere var det sådan, at man kun kunne forny sit jagttegn ved samtidig at udfylde jagtudbyttestatestikken på bagsiden af giroindbetalingskortet som jagttegnet var dengang. Det fungerede vistnok udmærket - men med nye tider og opsplitning af diverse "følsomme" registre i mange mindre, p.g.a. opfindelsen af edb, ja så fandt kloge hoveder på, at man ikke blot kan køre disse personregistre sammen, som man nu gerne vil ! Og det er problemet !!

Øjenvidnet4
MULTI-X
Stadig rundtosset

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 26-11-10 16:31

Selvfølgelig skal vildtindberetningsskemaet....Hold kæft, et langt ord.....Nå, nu glemte jeg da, hvad det var jeg ville....Gruble.....gruble....gruble......gruble...tænke.....kløe sig i rø.......øh nakken.......
JOW.!!!! Vildindberetningsskemaet...Hold kææææft, et langt ord.....skal selvfølgelig udfyldes korrekt.
Osse selvom man har skudt 0,0 - Når man har skudt 0,0 - er det unægteligt nemmere at udfylde vildtindberetningsskemaet korrekt..... Æ det æt reti da.??

Mvh.
Multi-X
Nu med ny jagtskjorte.
Det gamle bruger konen som pudseklud

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 26-11-10 17:26

Høj standard H.H:

BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 26-11-10 17:29

Nå.?????
Når jeg læser mit indlæg igen, synes jeg - det var en væææære gang plat.

HH
Nu med ny bil

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 26-11-10 17:37

Det er virkeligt skadeligt for jagten, når folk har den opfattelse, at man ikke kan tilkendegive, at andetrækket udebliver imod sædvanen på ens jagt.
Det er også skadeligt for jagten, at nogen smider masser af agerhøns ud, og medtager dem i en totalt vildledende optælling efterfølgende, for at " sminke" på agerhønsene bestandene.
Overordentlig genial besvarelse fra H.H. 0,0.

Mvh

BW

Godkendelse af svar
Fra : betterwisser

Dato : 27-11-10 07:20

Tak for svaret kryds.

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 27-11-10 15:41

mange tak betterweiser. Jeg er ellers ikke nogen "pointjæger", men ind imellem må man ha' lidt luft, derudover elsker jeg en god og hyggelig jagt med et par gode venner. Har i længere tid ikke haft åbnet for sitet på grund af - efter min mening - en del useriøs fnidder!

Med venlig hilsen

Kryds.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 27-11-10 15:45

Hej Kryds

Håber du vil give dit besyv med i fremtiden. Fnidder fnadder er der nok af

Mvh
BW

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 27-11-10 16:24

Det kan du ha' så evig ret i, B. W,

kryds