/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs bredbåndsrouter og USB adapter -
Fra : jesper.s
Vist : 2224 gange
100 point
Dato : 25-11-10 16:00

Hej.

Jeg har set denne router fra Coop nettet Trådløs bredbåndsrouter og USB adapter - 150 Mbps. Jeg har trådløs internet fra callme med usb stik. Kan jeg bruge denne til det?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-11-10 16:03

link please

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-11-10 16:14

Hvis det er den her: http://www.nettorvet.dk/show_product.aspx?dept_id=913&pf_id=6074332
så nej - den kan ikke bruges til mobil bredbånd

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-11-10 16:16

Du er lidt ulden i din forspørgsel.
Er det mobilt bredbånd eller ????????????????

Der findes en lille trådløs router, beregnet til mobilt bredbånd, med en enkelt LAN port fra ABEO http://www.abeodigital.com/da/produkter/pc http://www.abeodigital.com/da/produkter/details/103/52/pc/ab-m1100n---trådløs-11n-mini-router
Den har været i handlen hos ALDI for et ½ år siden, og for nyelig solgte de ud af restlagret, hvor prisen var skruet ned til 120 kr.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-11-10 16:41

Severino - hvor finder du det restlager.
Sory jesper.s - men jeg er lige lidt nysgerrig.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-11-10 17:08

Hej Eyvind.
Det var lidt af en tilfældighed, at jeg var havnet i en af de andre ALDI'er her i byen.
Som sædvanlig, skal man lige en tur rundt i deres non-food sortiment, for at se hvad de vil prakke kunderne på.
Her fandt jeg så denne lille router, i en stak på 10-12 stykker, så jeg har sikret mig to af slagsen, og måske har de nogle endnu.
Jeg plejer gerne at analysere områdets beboere, omkring sådane et marked, og fandt ud af, at her var der ikke så mange kunder med interesse for sådant isenkram.
Jeg skal da gerne se ind igen for at konstantere om der er flere, ellers må da gerne købe den ene, hvis de ikke har flere!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-11-10 19:02

Øh nej tak - jeg har routere nok - troede bare der var en adresse på nettet hvor der kunne købes fra et restmarked.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-11-10 22:12

OK Eyvind, så du er også samler!
Men den er faktisk god til ferieture, hvor man har mereend en PC med (for den skal da også med på ferie, hvis det skal være en rigtig ferie).
Så kan mere end en, komme på nettet i f.eks. sommerhuset på samme tid!

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 26-11-10 07:11

Hej Severino.

Ja, det er mobilt bredbånd fra Callme. Hvis den router du har ekstra kan bruges til Callme mobilt bredbånd, er jeg da meget interesseret i at købe den af dig.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 26-11-10 11:07

Så er det lige et spørgsmål om hvilken model og typenummer dit mobilmodem er, for der er i brugsforvirringen angivet ca. 20 modeller, som der virker med sikkerhed:

Understøtter mobile 3G modems af typen:
A-Link 3GU
A-Link TITAN
DaTang D201
E170
E1550      *
Giant D301
Huawai E1552
Huawai E156
Huawai E160
Huawai E169
Huawai E1750
Huawai E1752
Huawai E1762
Huawai E172
Huawai E180
Huawai E180(dna)
Huawai E182E
Huawai E220
Huawai E226
Huawai E230

Huawai E270
Huawai EC168C
Huawai K3715(E169)
Merlin XU870
Noka CS-15
Novatel MC950D
Opiton Icon 225
Opiton Icon 401
Opiton Icon 505
Sierra MC8700
Sierra MC8775
Sierra MC8790
Sierra MC8792V
Sierra MC8795V
SIP Tune LM-75
Solomon S3GM-645-11
Solomon S3GM-646
Solomon S3GM-690
Sony Ericsson MD300
Sony Ericsson MD400

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-11-10 11:19

OK! det var så lidt mere end de 20, det fandt jeg ud af, da jeg kom i tanke om, at jeg havde listen liggende på min putdyr, og så fik jeg ikke rettet tallet.

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 26-11-10 11:50

Vender tilbage senere, arbejdet kalder. Men tak for hjælpen indtil nu, specielt til Severino.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-11-10 13:28

Citat
.....arbejdet kalder.

arbejder du i døgndrift?

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 29-11-10 13:52

Undskyld forsinkelsen med svar. USB-modem Huawei modem E-1750, og den er med i din liste. Jeg skal bruge den til trådløs forbindelse til en laptop og en printer der har indbygget trådløs. Kan vi finde ud af noget med en handel vil jeg blive i Super Julehumør.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-11-10 23:20

Jeg har sendt en PM med nødvendige oplysninger til dig.
Citat
Jeg skal bruge den til trådløs forbindelse til en laptop og en printer der har indbygget trådløs.

Det ville den sagtens kunne klare!

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 03-12-10 10:03

Tak for svaret severino.