/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Facebook Phishing
Fra : iceb
Vist : 772 gange
141 point
Dato : 25-11-10 09:12

Hej

Min veninde i Malaysia er blevet blokeret
på hendes facebook pga phising.

Hvordan kan hun kontakte facebook for at få
dem til at åbne den igen ? Eller er der
andet hun kan gøre ?

Jeg kan ikke finde nogle kontakt informationer som
skriv til
kundeservice@facebook.com
kan i?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-11-10 09:24

Du kan kontakte facebook for hende eller hun kan oprette en anden profil.

Kommentar
Fra : iceb

Dato : 25-11-10 09:27

ok hvordan kontakter jeg facebook så ? Er der en kontakt formular eller en email addresse
jeg skal skrive til ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-11-10 09:30

Den mailadresse du allerede har, den kan du skrive til kundeservice@facebook.com

Ellers kan du forsøge at ringe til forbrugerombudsmandens kontor. De har haft kontakt med Facebook og har evt. et telefonnummer.

Jeg kan også spørge familie i USA om de kan komme frem med noget.

Kommentar
Fra : iceb

Dato : 25-11-10 09:49

hehe den der kundeservice@facebook.com
var bare et eksempel og ikke en egentlig addresse
som jeg selv havde fundet ud af var korrekt.........

Desuden lyder det ret dansk og jeg skal vel ikke have hende til at
sende en mail til en dansk afdeling af facebook.

Så vær venlig at tjekke det ud og komme tilbage
og give mig en mail addresse i ved virker.

Ja tak du må gerne kontakte din familie......

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 25-11-10 09:50

Iflg
http://www.facebook.com/help/?faq=16085
skal du gå ind på
http://www.facebook.com/help/?page=420#!/help/?page=1027

så står der nogle vejledninger til at du kan hjælpe hende.

Kommentar
Fra : iceb

Dato : 25-11-10 10:00

Ja der står jo ikke noget om hvad hun skal gøre. Der står bare en masse om hvad
phishing er og hvordan hun kan undgå det sker igen.

Men hun kan jo ikke engang logge ind på hendes facebook og så kan hun heller
ikke ændre de indstillinger som det beskrives man skal ændre.

Der må være et link et sted som man kan klikke på også kan man få
en side hvor man skal oplyse nogle info der så kan bringe hendes facebook
profil til at blive aktiveret igen så facebook ved det kun er hende
der bruger hendes facebook og ikke en hacker. Havde det samme problem med
min egeen profil fordi den var blevet inaktiv så spurgte facebook mig om
nogle info som hackeren ikke burde vide og bingo så kom min profil tilbage.

Hun må kunne få samme link men hvor kan jeg finde dette link eller kan HUN finde
dette link ? Skal hun til at bruge de der web proxy der ændre ens ip eller ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-11-10 10:16

Du skriver facebook kontaktede dig og spurgte til info du svarede på.
Citat
..så spurgte facebook mig om nogle info..

Hvorledes foregik dette? Kan du ikke konktakte dem igen vha. samme korrenspondance?

Jeg ved altså mindre end intet om facebook, da jeg ikke har ..og heller ikke har tænkt mig, at oprette en profil der.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-11-10 10:42

Jeg har engang for lang tid siden skrevet på denne mail adr

Facebook (notification+aksa5eka@facebookmail.com)

Det lykkedes mig at få kontakt, selv om mailadr. ser underlig ud

Kommentar
Fra : iceb

Dato : 25-11-10 10:50

Nej jeg kan ikke finde de info de bad mig om dengang. Det var jo ikke i en mail de gjorde
det . Det var da jeg prøvede at logge ind efter langt tid at jeg ikke haft logget ind.

Så nej.

Hvem kan finde det link til at
tjekke at hun er hende og det er hendes facebook konto ?

Er det godt at bruge de der ip addresse ændrende
sider ?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 141 point
Dato : 25-11-10 11:44

To contact Facebook, please send an email to info@facebook.com.

Kommentar
Fra : iceb

Dato : 25-11-10 11:52

tak flere informationer ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-11-10 11:55
Kommentar
Fra : iceb

Dato : 25-11-10 12:27

go to the facebook unblock site........
Then activate it
Then log in as normal

Den kunne også bruges.......

Godkendelse af svar
Fra : iceb

Dato : 25-11-10 18:07

Tak for svaret refi.