/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
hvor købe safran?
Fra : rammstine33
Vist : 17455 gange
100 point
Dato : 24-11-10 17:07

Hej!
Kan man købe Safran i de almindelige butikker som Føtex, Bilka osv?? Skal man så spørge efter det i kassen eller kundeservice?? Det er jo nok ikke noget de har liggende på hylderne med tanke på prisen.

Hvis ikke det kan fås i almindelige supermarkeder, hvor kan man så få fat i det??

Vh Rammstine

Kommentar
Fra : kænt

Dato : 24-11-10 17:13

http://spanskmad.blogspot.com/2008/05/safran.html

Safran fås vist ikke i Føtex, Netto (Det er nok for dyrt et krydderi...)

Men sikkert i specialbutikker, som krydderbutikken i Tivoli.

Kigger lige efter lidt mere

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-11-10 17:13

Safran, dyrt..og det meste af det er forfalskninger.

http://mamaculina.blogspot.com/2009/02/safran-er-et-populrt-krydderi-i-det.html

Men det købes i basarer og indvandrerbutikker fortrinsvis

eller her:

http://raadhuskiosken.dk/krydderier-299/krydderier-r-aa-161/safran-spansk-0-5-gram-971.html

Kommentar
Fra : kænt

Dato : 24-11-10 17:18

Kan købes i Magasin

http://www.information.dk/122962

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 24-11-10 17:22

Du kan godt få safran i Kvickly.

Jeg forsøgte lige om jeg kunne få det bevidst via en søgning på deres hjemmeside og jeg fandt
en opskrift på deres side, til Luciaboller hvortil der bruges safran.

http://www.kvickly.dk/includefiles/MODULER/CCMS/show_page.asp?iMappeID=538&sSideNavn=Lucia+%2D+krans%2C+boller+og+sangbog

Så det burde også kunne fås i din Kvickly

Kommentar
Fra : kænt

Dato : 24-11-10 17:23

http://www.imerco.dk/Default.aspx?ID=6344

Kan også købes i IMERCO - Online

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-11-10 17:34

I Matas, mange af dem har et udvalg af krydderier.

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 24-11-10 17:46

Tak Allesammen for jeres hurtige svar. Vender tilbage og giver point lige så snart jeg undersøgt jeres tip nærmere
Vh Rammstine

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 100 point
Dato : 24-11-10 21:28

Jeg har købt iransk safran i Føtex

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 24-11-10 22:04

Hej Pifo....sælger de den i kassen eller skal man spørge om den et andet sted??
Vh Rammstine

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-11-10 22:45

Ved kassen ?

Det de sælger i Matas er ret store embellager der, altså meget i forhold til den smule der er i.

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 24-11-10 23:31

Jeg har købt det på apoteket/Ann

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 25-11-10 06:01

Det var i flad pakke og lå sammen med øvrige krydderier. (jeg mindes at pakken var blå?) Jeg tror det er et "Santa Maria" produkt. Der er ikke meget i pakken, og billigt var det så heller ikke. Prøv at spørge efter det i krydderiafdelingen-

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 25-11-10 07:18

Pifo...troede ikke de turde have så dyre krydderier liggende fremme. Ved godt det ikke er særlig meget i de brev man køber og også at de koster en del.
I Sverige har butikkerne brevene liggende ved kassen for at forhindre at folk stjæler dem.
Vh Rammstine

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 25-11-10 07:57

Ring evt. til Santa Maria for at høre, hvor deres nærmeste forhandler er?

http://www.santamaria.dk/servlet/se.daddy.sm.web.servlets.ProductServlet?a=0&p=p1c&c=1&s=2&id=343

Jeg købte safran i begyndelsen af året hos Føtex. Jeg skal i Føtex igen i dag, så skal jeg kigge efter det igen

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 25-11-10 08:16

Jeg får mit fra Spanien. Billigt og nemt over nettet online.
Og det er ægte.

Ellers kan jeg skaffe det til dig fra spanske venner

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 25-11-10 08:28

Det er så lidt af krydderiet du skal bruge, at du lige så godt kan bruge gurgemeje i stedet

Det giver den samme farve som Safran og koster kun en brøkdel

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-11-10 11:01

Citat
at du lige så godt kan bruge gurgemeje i stedet

Ja Safran er stærkt farvende, men det har altså også en speciel smag.

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 25-11-10 11:43

Enig med dig LuffeA at smagen er speceil...og det er ikke for farvens skyld jeg bruger det.
Skal bage safransboller...eller som det hedder på svensk "lussekatter"...og så duer gurkemeje altså ikke :(

Godkendelse af svar
Fra : rammstine33

Dato : 25-11-10 18:23

Tak for svaret pifo. Har også selv været i Føtex idag og købt safran :). Bilka sælger det i øvrigt også har jeg fundet ud af.
Vh Rammstine

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 25-11-10 18:24

Velbekomme - godt at du fandt det