/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ekstern hard disk
Fra : rosenlunden
Vist : 1616 gange
165 point
Dato : 24-11-10 16:20

Hej Kandu
Har købt en ekstern harddisk (Packard Bell CARBON 1,5TB) Når installationsprogrammet, som ligger på harddisken, er kørt færdigt, er der indet sket. Der står: ENHEDEN IKKE TILSLUTTET. Har prøvet via kontrolpanel - tilføj hardware, men der får jeg forskellige valgmuligheder som jeg ikke kan gennemskue.
Er der et rart menneske som kan hjælpe?
Mvh. Rosenlunden

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-11-10 16:23

Prøv og gå ind i diskhåndtering og se om den er derinde.

Kommentar
Fra : rosenlunden

Dato : 24-11-10 16:32

Hej
Det er den

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-11-10 16:38

Så mangler du bare at formatere harddisken før den kan ses af styresystemet, måske vil du oprette flere partioner? Hver partion vises som et drev i Denne computer og det er nemmere at sortere filer hvis billeder er på et drev og dokumenter er på et andet drev og så videre.
Højre klik på din eksterne harddisk i Diskhåndtering og klik på Formater, vælg drev størrelse og formater, gentag på den tomme del af harddisken hvis du deler op i flere drev

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-11-10 16:47

Den burde være formateret, den konflikter bare med andet usb udstyr,
når du er i Diskhåndtering kan du højreklikke på disken og vælge rediger,
her kan du vælge et ledigt drev bogstav og så klikke ok.

Så skulle du gerne kunne se den i Stifinder...

Kommentar
Fra : rosenlunden

Dato : 24-11-10 16:59

Undskyld mit svar var meget kort.
Ja, harddisken ligger der som "F" drev. Har prøvet at klikke på "Click me" og instalatinen går igang. dog uden held.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-11-10 17:00

Tildel harddiske et drevbogstav i diskhårdtering.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 24-11-10 17:12

Citat
Har købt en ekstern harddisk (Packard Bell CARBON 1,5TB) Når installationsprogrammet, som ligger på harddisken, er kørt færdigt, er der indet sket. Der står: ENHEDEN IKKE TILSLUTTET. Har prøvet via kontrolpanel - tilføj hardware, men der får jeg forskellige valgmuligheder som jeg ikke kan gennemskue.

1: Du må da kunne se harddisken, siden du kan starte et "installations program" fra den.
2: Du skriver også, at dit drev hedder "F".
Så på den måde har du adgang til disken, og kan formodentlig benytte den ganske normalt.

Men så er spørgsmålet - hvad er det for et installationsprogram du prøver at installere?
Et det f.eks. et specielt packup program fra Packard Bell.
Er det f.eks. dette:
Citat
• Software: Fuld PB Software Suite (inkl. automatisk sikkerhedskopiering, synkronisering og arkivering)

Kommentar
Fra : rosenlunden

Dato : 24-11-10 17:13

Til Klaudi
Tak for hjørnesparket. Der er ikke noget som heder REDIGER men er omdøb det samme?

Kommentar
Fra : rosenlunden

Dato : 24-11-10 17:21

Til IBM 760
Programmet er indbygget i harddisken og siden med "Værktøjet" er der også, men der stå nederst på siden: "ENHEDEN IKKE TILSLUTTET"

Det er iøvrigt VISTA som er mit styreprogram

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 24-11-10 17:35

Citat
Programmet er indbygget i harddisken
- men hvad skal du bruge det til?

Hvis du kan se din eksterne harddisk og læse/skrive data på den, har du umiddebart ingen problemer med harddisken. Har du prøvet at kopiere nogle enkelte filer over på den?

Hvis det så er i orden, gælder om at finde ud hvad det ekstra program skal bruges til, og hvilke forudsætninger det kræver (evt. operativ system) - har du ikke modtaget en mindre manual/opstart eller også findes manualen evt. på HD.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 165 point
Dato : 24-11-10 17:38

Det er så ikke den med drevbogstavet når du kan se drevet F

Her er lidt om at ændre, tilføje eller fjerne et drevbogstav
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Change-add-or-remove-a-drive-letter

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-11-10 17:40

Mit råd er at lade være med at bruge mystiske backupprogrammer , som kommer med usb memory eller harddisk. Den dag du står og skal bruge din backup, har du måske ikke det mystiske program.

Så brug i stedet ms standardprogrammet som følger med windows.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-11-10 18:51

=> transor:

Det hjælper jo ikke meget, når Windows standardprogrammet ikke kan finde NAS HD på netværket

Godkendelse af svar
Fra : rosenlunden

Dato : 25-11-10 10:54

Tak for svaret Klaudi. (om at ændre, tilføje eller fjerne et drevbogstav )

Tak til i andre for jeres deltagelse.
Mvh. Rosenlunden

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-11-10 16:06

Velbekomme, fik du klaret problemet?

Kommentar
Fra : rosenlunden

Dato : 26-11-10 00:22

ja, det hjalp med et nyt bogstav. Endnu en tak til jer alle.
mvh. rosenlunden