/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Slette printer og indstillinger
Fra : o.v.n.
Vist : 838 gange
200 point
Dato : 21-11-10 22:05

Hej nu behøver jeg hjælp igen, fornylig var jeg i gang med at printe mange sider ud, en 30 stykker tror jeg, midt i printningen fik printeren en papirstop og det opdagede jeg ikke fordi det er en netværksprinter og den står i et andet rum.
Da jeg endelig fik lirket de papirstykker løs som sad på tværs ville printeren ikke forsætte, printeren kan printe fra andre computere men ikke fra min bærbare som har Linux Mint installeret.
Jeg har slettet alle printerjob og har genstartet printer og computer mange gange, jeg har også slettet printeren og installeret den igen, men stadig genoptages printerjob 24-25-26 og så videre når jeg forsøger at udskrive en ny side og slet ikke de dokumenter som gav papirstop og problemet her.
Hvordan får jeg fortalt printeren at den ikke skal printe de ugegamle sider?
Er en formatering og ny installation eneste udvej?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 21-11-10 22:28

Det kan godt være at det er et dumt spørgsmål, men har du prøvet at lade den printe færdigt?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 21-11-10 22:43

prøv lige at åbne consol (terminal)

skriv lpstat og tryk enter
hvis der dukker et tal op så skriv
cancel xx

udskift xx med det tal der evt. kommer og tryk enter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-10 22:44

Cirka midt i spørgsmålet skriver jeg, at efter at have fjernet det papir som stoppede, ville printeren ikke printe, så JA det har jeg forsøgt, printeren gør absolut ingenting ud over at skrive at den behandler printerjobs

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-10 22:49

Det eneste som kommer frem når jeg prøver lpstat i Terminal er: command not found

Kommentar
Fra : dk

Dato : 21-11-10 22:51

denneher så

lprm - cancel print jobs

http://69.67.216.152/man/man1/lprm.1.php

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-10 23:12

Nu nærmer vi os noget brugbart nu står der: lprm: No active jobs on HP-Photosmart-C3100!
jeg prøver om den kan printe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-10 23:36

Desværre nu har den stået med et printerjob i 8 minutter, der stod at den Behandler og så kom der en fejl boks, det har der ikke gjort før, men det hjalp ikke og jeg har gennemset serverindstillinger og den står som Delt printer og Offenligør delte printere er også hakket af.
Der er arbejdsdag i morgen så jeg stopper for i aften, men i må meget gerne komme med flere forslag som jeg kan afprøve i morgen aften

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 200 point
Dato : 22-11-10 00:55

Gætter på at der ligger et ugyldigt dokument i spooler mappen.
Har ikke lige styr på hvor mint gemmer den henne, måske /var/spool/lpd
Men tag et kig i /etc/printcap der står hvor spooler mappen er

Du nævner "delt printer" og "offentliggør", er det på din mint eller på en printserver?
Hvis det er på en printserver skal du måske hellere kigge efter fejlen der

Kommentar
Fra : peque

Dato : 22-11-10 06:09

Hvis du vil slette printeren og indstillinger - så er det nemmeste at bruge CUPS interfacet - på http://localhost:631
og slette prionteren samt jobs osb via denne

Jeg ser min kø pÅ :
lpq -P PRINTERNAVN

Og derefter slette jobbet med følgende kommando
cancel -u brugernavn

Og den sletter de jobs denne bruger har oprettet

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-11-10 21:49

Tak for svaret EXTERMINATOR. tak for hjælp og forslag fra alle
Citat
Hvis det er på en printserver skal du måske hellere kigge efter fejlen der
det var så der jeg skulle finde fejlen